Nije to vreme 60 i 70-ih godina radis u Nemackoj a gradis u Srbiji. U Nemacku se ide ako nameravas da zivis normalnim zivotom imas prava imas mogucnost napredovanja, imas propise, rukovodioce koji znaju sta rade, imas letovanje zimovanje, hranu, odecu obucu, da ustedis ipak ti treba posao sa fakultetom. I tamo se odlazi da se ne vraca. Moja bliza familija je tamo zavrsili su fakultete i zaposlili se u struci, nakon 5 godina kupili stan na kredit rok otplate 10 godina a stan kosta 600.000 evra, kao da vade iz malog dzepica, euribor, ma kakvi, drzavna banka nadoknadjuje svako povecanje euribora. Kupili vec druga kola, ocekuju prinovu pa im trebaju veca, nova kola ne polovnjak iz proslog veka.
Mi smo bre jadnici koji ne znaju za nista bolje jer ne mozemo ni da odemo negde da vidimo kako ljudi zive.
A gospodin gore ako je mislio da ce se obogatiti u Nemackoj za 3 godine malo se zaj.... i to jos sa srednjom skolom.
Srbija je jedna zaostala zemlja, a evo i zašto. Radi se o tome da ukoliko se našim državljanima dogodi gubitak lične karte u inostranstvu da oni taj dokument ne mogu da oglase nevažećim putem ambasade već da to moraju da učine po dolasku u Srbiju.
Ja ne verujem sta procitah malo pre. Radim u nemackoj trenutno. Pa ja bih takvu firmu napustio za jedan dan, a ne da im radim par meseci! Dobro ljudi i izdrzase. Mnogo je takvih firmi u nemackoj i dan danas, treba se cuvati. Ovi sto ih nazivaju neradnicima, ne znaju sta je to raditi u nemackoj. Pa ko je lud da nabija tolike sate mesecno, a da mu trecinu skoro ne plate. Jedan moj kolega mi kaze koji je isto procitao ovo, da dobroj firmi ne bitno privatna ili drzavna ne fali vozaca, kada je firma dobra malo ko kuburi sa vozacima jer ih niko ne napusta. Hvala kolegama za ime firme, da znamo cisto da neki nas ne naleti na njih, pa se zezne!
Firma u kojoj su kolege radile se zove Slinz tours! Sediste joj je u Kernenu, voze linije najvise po Eslingenu i okolini. Kolege te 2018 godine, rade po 25 do 26 dana mesecno jer im je falilo puno vozaca.12 sati SMENE ko dobar dan, ponavljamo SMENE a ne VOZNJE kako je ovde pisano danima. Da ne bude vise zabune. Sto znaci oko 9 sati VOZNJE i oko 3 sata neplacenih pauza, gde bi oni sedeli u autobusima ili setali po gradu izigravajuci cuvare autobusa bukvalno. To mu dodje oko 288 do 310 sati mesecno ukupno provedenih na poslu! A plate im oko 200 sati sta reci. Nikada nisu ubacili karticu vozaca u tahograf, kako su isto ovde ljudi pisali da je to zakon u nemackoj jako rigorozan! Ne nego su nase kolege umesto tahografa i kartice imali uredjaje neke Tom Tom i mali cip sa kojim kao prijave voznju i udri do sutra. Oni se do tada nisu sretali sa takvim nacinom upravljanja vozilom i bilo ima je malo cudno, s obzirom da mi ovde u GSP Novi Sad kakav je takav je prvo sta uradimo ubacimo karticu vozaca i amin, kakvi Tom Tom uredjaji i bakraci. Kolege su ubrzo napustile firmu,vratili su se najvise zbog porodice. Doslo je njih petorica nazad u GSP Novi Sad 2019 godine. Sve im se smucilo i nemacka i posao tamo! Kada naletis na pocetku na takvu firmu, razumemo ih potpuno.Puno ljudi iz GSP koji su radili u toj firmi ili su se vratili za Srbiju i otisli u neke druge firme ovde ili su promenili poslodavca u nemackoj. Kakvo je sada stanje kolege ne znaju.Ipak je proslo 4 godine!
Zna se ko pljuje Nemacku i zapad.
A Bogami i ko se vraca- NERADNICI-LENSTINE.
Oni koji su navikli da sede po kaficima po cek dan, da im roditelji placaju sve. Poz i nikad se necu vratiti.
Odeš u Nemačku i onda se ceo život hvališ po domaćim komentarima kako si uspeo i imaš strani pasoš...Ako su tako uspešni zašto onda još uvek dolaze na 021 e ne komentarišu po nemačkim portalima?
P.S.
Pobegli od porodice i privazžtnih problema...nema to veze sa poslom i državom.
Ovde se vodi bitka otici ili ne u Nemacku,kao da ih nemac na silu odvodi u logor..niko vas ne tera na silu,niti vas iko zove da dogjete..brojke i obrazovanje ljudi i porodica koje beze iz Srbije i one koji se vracaju dovoljno govore sta je trend.Ne dolaze nemci da rade u Srbiju vec obrnuto.
Da bi dosao do istine,i nije neka filozofija,dovoljno je videti sta vozi gasterbajter sa osnovnom skolom,kakvu kucu gradi i gde ide na letovanje..Najgore je kada se trudis da lazes samog sebe,onda to nije laz,vec bolest.
Dakle, plata vozača autobusa je preko 1000 €, a plata nastavnika u gimnaziji je manja od 80 000 RSD. Svetla nam je budućnost pod naprednjacima, nema šta.
Suprug mi je bio godinu dana u Nemackoj, radio kao vodoinstalater. Za to vreme ustedeo je oko 10h e, slao meni oko 500-600 mesecno, ziveo sa kolegom i delio troskove ( po 450e ) trosio na zivot tamo 500-600 (hrana, internet, cigare i sl) par puta dolazio. Radio je 8h i subotom i to je to. Nista sa strane nista na crno. Tad nam je neka cifra falila i otisao je. Nismo hteli svi ici, deca su bila mala, tako smo tad odlucili i ne kajemo se, ali je cinjenica da ovde ne mozemo toliko ustedeti ni sad kad i ja radim. Platu je imao solidnu ok izmedju 2000 i 2400e.
Kolega,Ako radis U München ili Berlinu stanovi su skuplji,Ali i Plate su i vece,..
isto kao da radis U Beogradu ili Leskovcu,logicno je da su U Bg-u vece Plate i sve je skuplje,a U leskovcu su manje Plate i manje Kosta burek...
Rade po 12 do 16 sati. Samo ne kao vozaci. Imas minijobove za 500 (+-) eura, do 20 sati mesecno i vozi. Na to ih apsolutno niko ne tera.
Za 16 sati, svaki dan, kod jednog poslodavca... krsis zakon. Tacka i nema rasprave.
Moras imati pauzu 11 sati izmedju dve smene. Po zakonu. Ako ti radis nesto na svoju ruku? Pa ko ti je kriv?
Od cega tesko zive? Kakve poslove obavljaju i koliko placaju stan? Jel imaju dodatne kredite? Gde zive? Mozes naci stanove od 400 eur (Thuringija) do 1000 (NRW/BW/Bayern), da su solidni i sa jednom platom da zivis kakav takav zivot. Jel hoces da si u Minhenu? Kesiraj. Hoces da si u Kelnu? Placaj.
Tacno jesu u pravu i sretan im povratak kuci....E sad da zena radi i djeciji doplatak 13.plata godisnji i sa placanjem stana ostaje 20 000e godisnje Naravno ako se štedi,ne izlazi po restoranima,i slicno.
Pa jel ti covece gledas sta pises? Majko mila, svabe su brojale svaku glavu ccc. Pa ti si neki polu covek! Znaci ti si kod tvojih? Nije bolest sve sto boli! Sacuvaj me boze, ja sam zgrozen, na stranu sada i dijaspora i Srbija... Pa jel vi videste sta covek napisa? Auuuu!
Znaci Prle i Tihi se vracaju jer je bilo tesko. Kaze prijatelj da je preveo ovo nemcima i da je ostao u soku. Nemci masovno krenuli u ambasadu Srbije da apliciraju za posao u Srbiji. Sad kad su culi sve i koliko je bolje. Sad ce Nemacka da uvede sankcije Srbiji jer im uzima radnu snagu. Jos pogotovo kad su culi da se gradi toliko stadiona ostali su u soku, jer toliko bacanje para moze da bude jedino ako ih imas previse. Tako da cuvajte se Srbi, Nemci napadaju ali ne kao u drugom svetskom. Sada dolaze da vam uzmu posao i mesto na stadionu...
Znaci li to da smo svi mi koji ovde zaradjujemo posteno za hleb, i hranimo nase porodice u stvari neradnici? Odnosno da li si i ti neradnik, s obzirom da ovde radis? Pa ces biti u stvari radnik kada odes u Kanadu? Izgleda da ti nisi ni jedno ni drugo.... Ti si rodjo moj po ceo dan u kafani meni se cini. Aj zdravo!
Ova vest je pobudila bas veliki odijum javnosti. Ono sto pada u oci je pokušaj bas velikog, ali bas bas velikog broja nasih ljudi, u Nemačkoj da objasne koliko ova dva coveka greše. Koliko je strasno sto se nisu snašli. Ti ljudi koji su pod imenom i prezimenom tu, e njihov komentar je bez veze a vi koji u Nemačkoj zivite svoj udoban i komforan zivot e vi morate po ovom portalu da svima objasnite kako je bas Vase vidjenje stvari ispravno. Neverovatno.
Pa Nemci su za vreme Drugog svetskog rata po okupiranoj Evropi strogo vodili računa dok su ubijali ljude, svaku glavu su brojali i unosili u spisak a da danas neće strogo voditi računa o broju radnih sati.
330 sati mesečno napravi vozač gradskog autobusa u Nemačkoj?
Da samo to niste napisali, članak bi možda i imao neke logike i mogao bi da mu se veruje.
330 sati?
Ogromna laž zbog koje sada ne verujem ni jednom jedinom podatku iz članka. Ne verujem čak ni zarezu, ni tački na kraju članka.
1.300€ stan + komunalije?
Pa na Zapadu je u kiriju uračunato sve sem struje.
U tih 1.300€ je uračunato i grejanje, voda hladna i topla, održavanje, parking mesto ispred zgrade, odnošenje smeća, eventualne popravke u stanu i zgradi i okolo zgrade.
Posebno ti stigne samo račun za struju.
U nekim zgradama je u kiriju uračunat internet i kablovska.
Ako u stanu žive i deca starosti do 16 godina dobije se još i popust na stanarinu a razliku stanodavcu plaća Opština.
Ima dosta naših ljudi koji odu preko pa neće jezik da nauče, na vrata im dođe policija u kasnim večernjim satima jer napanje TV na maks kao što to rade dok su živeli u Srbiji, . . . Onda se vrate jer ih Švaba kao teroriše.
Neozbiljno je uzeti par ljudi i na osnovu njih dati zakljucak o bilo cemu ,pa i ovoj temi..ali statistika je tu da nam otvori oci i dusu..samo razmislite ,koliko ljudi poznajete da su pobegli na zapad a koliko se od njih vratilo..otprilike 1-2 na hiljadu izbeglih..tako da je sramota i debatovati o ovoj temi..To je isto kao da debatujemo o Kosovu..?!?..Koja je poodavno gotova stvar ...nezavisna drzava i uskoro clanica NATO kisobrana.
Toliko komentara zbog toga sto je neko rekao boze moj meni je bolje u Srbiji.... Ovi od preko se ubise od pisanja da dokazu da je to neistina i laz. Mozda je vama dobro, nemam nista protiv, isto tako i ja evo bio u nemackoj radio vozio i dosao posle 2 i po godine nazad. Sta da vam kazem nisam se navikao, nije mi bilo ni nesto lepo, nije da ja nisam hteo da se naviknem, nije da se nisam trudio da se uklopim, nije da nisam pokusao... Ali jednostavno oni meni nisu odgovarali i taj mentalitet i taj nacin zivota. Znaci ne sudite po sebi samo, vi svi ovde primecujem imate stav kao, pa ja sam se navikao i ostao a on kao ne moze. Pa sta sada svi trebamo po vama koji ste ostali da se kotiramo i ponasamo u zivotu... Vidi molim te! A ovi sto se frljaju koliko ima srba u nemackoj i te neke zadnje brojke, ko je sa kojom istorijom i pozadinom u nemackoj... Milsim jel moguce da vi nasi ljudi tamo sve znate, jel moguce da i statistiku znate i imate uvid u drzavne dokumente... Auuu. Zivite svoje zivote tamo, niko vam ne brani uzivajte! Pustite i nas da zivimo svoje zivote, neka svako muci svoju muku i to je to. Ostajte zdravo i vi tamo i mi ovamo.
Zet vozi kamion po celoj Evropi a firma je Švajcarska. Tahograf je svetinja. Ne sme da prekorači ni minut, recimo ako je počeo odmor ne sme da preparkira kamion u hlad na istom parkingu ako je potrošio vreme za vožnju. Kazna najmanje u firmi a nedaj bože policija da očita.
Tako da napisano je laž!
Radim kao rudar u Srbiji,jedva doguram do 100 hiljada,za isti posao u Klivlendu ,apsolutno isti posao,zaradjuje se preko 7000 dolara mesecno,naravno poslao sam CV. Da ne govorimo o sitnicama kao sto su zdravsveno,zubno,benificije i sl. Da mi tamo i daju pola od toga zaradicu vise za godinu nego ovde za 15. Evropu sam obisao i Rusiju,ko kaze da je tsmo sve skuplje nije mrdno iz rodnoga sela. Pozdrav za sve časne i radne ljude. Neradnici cepajte ovde, bice jos sendvica
A sta ti kao ne znas da ljudi rade u nemackoj po 12 i 16 sati dnevno? Ne znas da imaju 9 sati voznje i oko 3 sata neplacenih pauza gde moraju da izigravaju cuvare autobusa jer je svaba video da ne mora da zaposljava jos vozaca ko veli ima ovih uz srbije neka gule. Ne znas da rade po dva posla, da ceo dan voze a onda uvece idu da peku rostilj na standovima kada imaju te njihove kako oni kazu feste neke? Ne znas da nasi ljudi posle voznje idu da montiraju panele za montazne objekte? Itd.... Ovi sam ti napisao da TI takav kakav si ne siris lazi o Nemackoj jer verovatno si dosao tamo busan ko crkveno zvono! Ovo sve moj brat radi u nemackoj, jer ne mogu da se iskobeljaju sa dve plate, snajka je imala cak i operaciju, i bila dva meseca na krank..... Pa kada joj se zavrsilo bolovanje posle tri dana je dobila kovertu na kucnu adresu lepu veliku belu u kojoj stoji da raskidaju radni odnos sa njom.... Toliko o uredjenoj nemackoj! E to vi dijasporasi ne pisete po portalima, ne pisete koliko je vas bilo u srbiji na neplacenom u vreme corone ili na pola radnog vremena u tim vasim jakim nemackim firmama, sto kaze moj burazer isli ljudi i cekali sefa ispred vrata kancelarije za vreme corone da im da makar tri dana nedeljno da rade da mogu barem stan da plate, podmetali noge jedni drugima kao lesinari! I da prvo su nas skinuli sa dnevnog reda i slali kuci na prinudne odmore, to ne pisete jel....Tako da se manes te tvoje price o savrsenoj nemackoj i savrsenom sistemu.
290, a nekad i po 330 sati mesečno??????
"..ЗАКОНСКА ОГРАНИЧЕЊА РАДНОГ ВРЕМЕНА У НЕМАЧКОЈ
Ограничења радног дана у Немачкој су законом ограничена на осам сати. Запослени не смеју да раде дуже од 48 сати између законом дефинисане радне недеље од понедељка и суботе. Ако просечно дневно радно време не прелази осам сати у периоду од шест месеци (или 24 недеље), онда се ово може повећати на 10 сати.
Уопштено говорећи, само радницима у услужној делатности (укључујући здравствене и спасилачке раднике) је дозвољено да недељом и државним празницима стављају време на време — према Закону о радном времену, или „ Арбеитсзеитгесетз “. Иначе, углавном је изричито забрањено радницима у било којој другој индустрији да раде недељом. Све недељне смене које се морају радити морају се надокнадити слободним временом негде у наредне две недеље. Ово правило важи и за савезне празнике - о чему ћемо касније.
Радници који раде од шест до девет сати дневно имају право на паузу од 30 минута, која се може поделити на две паузе од 15 минута. Запослени који раде више од девет сати дневно имају право на паузу од 45 минута након шест сати рада. Између смена за одмор и опоравак мора да прође најмање 12 сати како би се спречило сагоревање радника. .."
@Lazar : nije ih tamo 450.000 već prijavljenih ima 850.000 a broj ilegalaca se ne zna.
Lako je pronaći podatke na sajtovima nemačkih statističkih zavoda. Ne zaboravimo da se 400.000 Srba vode kao "Nemci sa migracionom pozadinom" koji imaju Nemački pasoš.
Ukupna brojka Srba u Nemačkoj je verovatno jedan od najporažavajućih činjenica loše vlasti sns.
Od toliko vozača, vraćaju na posao one koji su pobegli preko. GSP je firma u koju hoće svi. Žalosno je što vraćaju pobegulje. Gde je konkurs? Neko im je pravdao odsustvo (bolovanje, neplaćeno, godišnji...) i zauzimao mesto nekome kome je potreban posao.
Po meni, a nek svkao sudi spram sebe, greska je otici sam. Mozda kad si mlad to da, ali ako vec imas porodicu vodis i porodicu. Ja sam emigrirao pre 20 godina sa zenom bili smo mladi tada bez dece i nikad nisam osetio nostalgiju jer je zena bila sa mnom, a posle su dosla i deca. Idete lepo zajedno i zajedno gurate pa dokle stignete.
Ovako, razdvojen zivot, spavas kao ker sa narodom, zena ko zna gde je, decu ni ne vidis, stvarno treba imati jake zivce.
Citam komentare, pa mozda su ljudi nesto pogresno rekli u smislu guzvi... Verovatno ako se desio nekada neki zastoj pa su kasnili 45 min.... Oni su se osvrnuli na jedan njihov dogadjaj tamo verovatno. Nisu rekli stalna su kasnjenja u Nemackoj itd... Jer bilo je slucajave da se to desavalo dosta kolega radi u Nemackoj imaju slicna iskustva kada su guzve u pitanju, samo kazu vozi dalje pa peglamo posle. Ne znam, ja vozim autobus u GSP Novi Sad, verovatno se na to mislilo. I da kazemo da i novine jos malo izvrnu neke stvari verovatno, i kada se tako nesto objavi onda je kasno.... U sustini sta vas iz dijaspore zanima bilo sta vezano za srbiju? Pricate danima kako je tamo dobro.... Ajde ubedili ste sebe, to je ok.... Da je dobro biti podstanar ceo zivot, da je dobro da ti pola mesecne plate ode na troskove zivota, da je dobro da u zaradu mesecnu racunate i deciji dodatak pa se onda frljate ciframa itd.... Sve je to ok, mi vama nismo rekli ne idite, ostajte, tamo je lose. Ne nego vi non stop odande nesto prostestujete u fazonu, jao kakva srbija nikada vise, ostajem ovde za stalno, nece me srbija videti vise itd... I sve to traje do sledeceg leta kada dodjete da popravite zube, fenirate kosu, idete kod mehanicara jer sve vam je to skupo i nedostizno sa tim vasim platama tamo. Verovatno niste bili domacini ni u svojoj kuci ovde, pa kako cete onda tamo u tudjini. Pobegli od kredita i dugova koje ste sami napravili, pa sada ne valja Srbija.... E moji veliki nemci.
Ajoj gluposti od članka!
Bio sam tami i živeo..Ne mesec ili dva,tri,već 2 godine.Samo želim da ljudi koji pročitaju ovo,shvate da je klasičan ĉlanak propagande trenutne vlasti...
Čovek ne laže,moj muž je vozač kamiona i vozi i do 300 sati mesecno.Nije u nemackoj baš tako kako svi misle sve po propisu.Nema radnika i onda su prinuđeni da prave kompromise,zajedno sa policijom.Jer i policija zatvori oči,jer zna da se skoro u svim firmama manipulira.A u nemackoj može da uštede ljudi sa visokom stručnom spremom gdje muz i žena rade.ali nas narod obični smrtnici ne mogu da uštede
A mi smo svi veverice. Takve gazde bi brzo pale tamo. Provedem par nedelja u Nemackoj godisnje i to jednostavno nije tacno. Birokratija im je zivot, znaci sve mora da onako kako je napisano, ako neko prekrsi nesto, bolje da se odseli odmah, jer ce ga odrati od kazni. Za nas normalne odlican sistem, a za razne prevarante sistem najgori sistem.
Momci moze da se zaradi i da se lepo i normalno Zivi..nemoj da vas truju sa dezinformacijama..nasi vozaci U GSPu rade 2godine i gledaju da zapale..Ali moj im je savet,pre nego Sto krenu preko,neka rade na sebi idite na Kurs i Minimum B1 znanje.pa da vidis onda kada poznajes Nemacki jezik kako je lakse,Pa se Jos usavrsavas,i onda polako i dolaze pravi ljudi,sve se poklapa lepo..naravno da si se vratio jel sa tvojim znanjem nemackog sedeo si samo sa nasima,i gledate ko ce koga da prevari.itd pusti te fore nisu za svaki uzrast;)..Ko hoce,taj moze,ko moze taj je uspeo...Ziveli..ne dajte da vas truju losim informacijama
Hmmm. Ako pogledamo da vozac bez pauza moze voziti dnevno 9h ili dva dana po 10h sto posle velike pauze od 45h mora odbiti od 9h,i ako pogledamo da pauza izmedju smena mora biti 11h,onda mi se 330 radnih sati ne uklapa u mesec dana...
Neveseli
24.08.2023 • 13:32
Za "Milana".. Sramota je to što pišete. Vidi se da ne živite u Nemačkoj. Prvo, današnje srednje i mlađe generacije Nemaca su veoma lijene. Stalno su na bolovanjima (uzimaju tzv. Krank). Nemci neće ni da rade mnoge poslove…
I onda dođe Srbin pa kad ‘povuce’ Nemac odustane od truda… gde on može toliko… Nego kolika je bila ta riba?
24 radna dana po 4 sata prekovremenog iznosi 96 sati plus četiri vikenda po 12 sati takođe iznosi 96 sati što zajedno čini 192 sata prekovremeno bez dana odmora. A gde je ograničeno radno vreme vozača kontrolisano tahografom i sankcionisano oštrim merama prema poslidavcu i vozaču ? Tih 290 i 330 sati prekovremenog rada je čista laž !
Ko u nemackoj radi preko 200 sati i ne moze da uštedi ili nije normalen ili laze. Ja zaradim lepo. Tacno je da su stanovi skuplji. Ali kad primim platu ne moram da razmišljam hoce li biti do sledeceg meseca. Svaki mesec štedim 350evra i pored toga šaljem i familiji.
Kakav je to stan od 1300 eura potreban vozacu autobusa? Od 70 kvadrata u samom centru? To sto su ga izrabljivali na poslu samo znaci da je nesposoban. Mogao je da ode kod boljeg poslodavca. Uostalom, cak i ako su plate vozaca autobusa male, plate vozaca kamiona su poprilicno velike u Srbiji.
Vozacima su svuda morali podici plate, posto drustvo jednostavno ne funkcionise bez transporta. Na svu srecu, niko se ne buni kada odlaze visokoobrazovani strucnjaci iz brojnih drugih oblasti, pa ce tako i dalje vozac autobusa ili jos gore taksija imati vecu zaradu od profesora na fakultetu. O asistentima / istrazivacima bolje i da ne pocinjem.
Evo brzi,bolji i jaci da ti odgovorim,jesam razmisljao da li uopste zasluzujes odgovor ti i jos neki.
Da me znas ovo nikad napisao nebi,razlog mog povratka necu da objasnjavam ni tebi ni drugima,moj zivot moje odluke neke lose neke dobre,da se pravdam bilo kome necu niti mi pada na pamet.Ako me poznajes znas sta sam doživeo u životu i nemoj meni pricati kako je tebi tesko!!!A sto se rada tice radio sam i po 20h na dan tako da sto se tice vrednoce nemoj molim te,ima vas koji nikad niste se vruci ladne vode napili.Smenu sam dobio zato sto doticni nije predavao pazare a takvih ima,(zamisli ima ljudi bez obraza) resenje
sam dobio kako sam ga dobio. Ako si imalo čovek neces javno reci koji je to razlog.I da voleo bih ime i prezime.Da te pogledam u oči.Posto imam velika ramena a mala m...
Pola Srbije radi za minimalac, a ne da ne dobijaju dodatno kes vec cesto moraju i da vracaju deo (gazdi, partiji i sl.).
Javna preduzeca, lokalne samouprave, mali privatnici, kinezi, itd. su na ili ispod minimalca (iako je nelegalno, ne moze im niko nista, jedino da radnici tuze opstinu/drzavu, zavisi ko je vlasnik)
Iskreno... mislim da nikoga nije briga da li se u Svedskoj uci cirilica. Realno kome je iskreno stalo do njegove maticne kulture, taj zivi okruzen njome takva kakva je i zivi svaki dan u njoj, svakako ne ide u Svedske (nacisto drugacija kultura) pa kao sada da uci cirilicu.. smesno. Ponekad mislim da su cak i mnogo umisljeniji ovi Srbi koje srecem van nego oni koji su u maticnoj zemlji. Imaju iste mane samo utoliko gore sto misle da su nesto superiorniji/bolji...
Ljudi toliko rasprave i teorije zavera, moje kolege koje su otisle u nemacku oni su vec neki po 3 i vise godina tamo. Mi koji smo ostali mi smo ostali. Pa ne mozemo svi ni da idemo. Radimo posteno nas posao i oni tamo i mi ovamo. Ljudi koji se vrate imaju svoje razloge, najcesce je to porodica i jednostavno ne mogu da se naviknu na taj zivot tamo. Dosta je ljudi doslo nazad posle corone u GSP Novi Sad nije istina da se ne vracaju ali ne u tom nekom velikom broju naravno. Jer ljudi koji su npr u Nemackoj dosta su vremena i truda ulozili da bi se sada tek tako vratili.... Mozda i zele ali je sve komplolikovanjie kako vreme odmice. Tako da kolege vozaci zivite i radite gde zelite, ne morate se nikome pravdati zasto ste ovde ili negde tamo. U zdravlje!
Да ли читате то што пишете,верујете ли ви у тако нешто.
450000 људи из Србије живи у Немачкој и шта.људи одлазе у десетинама хиљада а врати се двоје годишње
Količina botovskih komentara kojim pokušavaju da odrade tzv. "damage control" je fascinantna... ;)
Hajde još malko da im vadimo mast sa nekim činjenicama:
U apsolutno svakoj evropskoj državi u koju odeš, jezik domaćina, sa sve regionalnim dijalektom moraš znati savršeno. Dakle, ne da se sporazumevaš nekako, bite/danke, nego ga moraš govoriti kao da si tamo rođen. Bez toga, nema napretka ni kao vozač, možeš eventualno raditi najgore fizičke poslove (mali izuzetak je Skandinavija gde eventualno možeš početi sa engleskim, ako ti je isti savršen, i to samo dok ne usavršiš njihov jezik, dakle, nekih godinu dana). I kad usavršiš jezik, ostaješ stranac, ni jedna jedina evropska država i društvo nise toliko otvoreni kao SAD, Kanada ili Australija, ako želite prihvatanje tog tipa, to su vam jedine destinacije na svetu. Ono što je stopostotno sigurno, ako ne radite za nekog "našeg", balkanskog mufljuza, jeste da će vam svi dogovori i uslovi biti ispoštovani u sekund, milimetar i cent. Dalje, "hiljadarka" deviza doneta/poslana kući je nekad bio iznos kojim se započinjala izgradnja kuće (od lavova na ulazu...), sad je to iznos za preživeti mesec dana. Mahnuti sa "stotkom" u restoranu/kafani je nekad bila čast za ceo lokal, sad je ručak za tri osobe, bez bahaćenja... Prema tome, danas se ide "napolje" da bi se započeo nov, dostojan čoveka život, nikakve Pare (veliko "P"...) nećete uštedeti da biste se sa istim posle ovde folirali, her Šika stajl.
sns je digao plate u gsp, a kada će doći penzije i minimalac drugima.dižu gde ih boli. a šta ste vi mislili da je napolju me i mleko.kukade vi za ženinom suknjom , ovde imate skužavku za džabe a tamo se plaća.
Dvojica mojih bivših kolega voze bus između Minhena i Rozenhajma. Zarađuju neto po 2800€, ne znam im mesečnu satnicu. Dele trošak za stan, koji plaćaju 900€. Još 1000€ svako ponaosob ima troškova, tako da bar po 1000€ mesečno uštede. Predali su dokaz da imaju porodice u Srbiji, pa im se ne odbija od zarade zbog samačkog života. Laže onaj, koji kaže da ne može da se zaradi a verujem da neki ništa ne zarade. Ne shvataju da su otišli da rade i da se malo stisnu a ne da se provode.
Aj da budemo realni.Svako ima svoj put dali ce u Nemacku ,ili Sns knjizicom u drzavne jasle.Ostali ljudi koji se bore i rade u ovoj zemlji za minimalac i rade po dva posla .Deo od ovog sto je ostalo od zemlje sedi u kaficu i pravi lopovske kombinacije .Dal malo uz partiju ili ovako.Mnogi jedva krpe kraj sa krajem.I ne zanosite se sa Av kako ce biti sve dobro.Sve su prodali pa i nas izdali.Ljudi se snalaze posteno dal vozio bus u De ili kod nas svaka cast.Al nema ovde bolje sve gore i gore.Gorivo najskuplje Hrana sve unistavaju.Ekonomski tigar.Punjenje budzeta preko nasih leda monopola.Na hranu pice osnovne stvari gorivo putarine cigarete lekovi itddddddddd.Evo primer Bosna kako tamo moze isti nas proizvod ,da bude jeftiniji nego ovde .Za 25%je sve manje a ovoj nasoj bandi nikad dosta.A puteve o kojima svi pricaju su u kreditu i po 20 30 godina sve cemo to da otplatimo mi.
Bio sam i u DE i u CH, sa EU pasosem, sve legalno. U CH kada sam dobio permin B vratio sam se posle mesec dana i to zauvek. Jednostavno necu da zivim na taj nacin na koji oni zive, bez obzira sto mi je plata bila 7 puta veca nego u Srbiji. I da je skupo, skupo je brate mili od zdravstvenog osiguranja pa do usluga.
Ovde imam svoju nekretninu i nesto zemlje, posusacu pa sta bude.
(“Zaradi se, ali dok platiš stan 1.300 evra, komunalije, utrošak za osnovne potrebe i hranu, pošalješ nešto kući, nema šta da se uštedi")
Pa poslao si kuci UŠTEDU rodjace!
U centru Berlina za 1300e. iznajmis cetvorosoban stan ... tako da ne znam gde je ovaj covek stanovao za 1300e . Jos nesto , u Nemackoj samci , nemaju sta da traze , moze da se ustedi jedino ako i muz i zena rade ,.. jedna plata za troskove ,.. a druga da ostane ,.. to je to iz prve ruke !
Za "Milana".. Sramota je to što pišete. Vidi se da ne živite u Nemačkoj. Prvo, današnje srednje i mlađe generacije Nemaca su veoma lijene. Stalno su na bolovanjima (uzimaju tzv. Krank). Nemci neće ni da rade mnoge poslove. Drugo, nađite sada stan za jednu porodicu za tih Vaših 700 Eu., ja ću Vam dodati još 700 pa živite u luksuzu. Nemojte molim Vas, iz bašte neke kafane u Srbiji, praviti budalama nas ostale. Ipak na kraju moram reći, u Nemačkoj se mnogo bolje živi nego u Srbiji, ali takodjer i to da se daleko lošije živi nego pre 20 i više godina.
Onaj koji se vrati nazad,taj nije trebalo ni da ide.Zauzeli su mesto nekim ljudima koji bi se lakse snasli i ostali tamo i na taj nacin obezbedili bolju buducnost za svoju decu.Za ovu dvojicu je Gsp do penzije jer nigde drugde na kugli zemaljskoj se ne bi snasli.Ko razume,shvatice.
Kako rece jedan pametan covek, koji je dugo radio u Nemackoj: gde god da odes od sebe ne mozes pobeci. Medju svojima ce ti barem biti lakse. Ono sto je esencijalno vazno za zivot je kod nas bolje. Ono sto je manje vazno je bolje tamo.
Vracaju se u vecini slucajeva ljudi Koji hoce nemacku plati a da rade na Srpski nacin. Kirija nije 1300 E , nego 700. E Ako hoce luksuz , onda jeste. Ostaje 1300e cisto.
Ako zaista radis u GSP-u Novi Sad, onda znas da su kolege koje su se vratili sada vec davne 2019 godine, iskusni i sigurni vozaci! Koju su gulili takodje i cetvorke poluautomatike, i sestice sa menjancem i ikace raspale! Prosli sve obuke i faze rada, kako ti kazes.... U firmi rade od 2008 god, i mi takodje znamo nesto kolega. To sto se vracaju ljudi sa takvim iskustvom je opet za GSP dobro, jer bolje da oni dolaze nego da nam dolaze ljudi koji nemaju veze sa voznjom i mozes dobiti samo problem u firmi. Ti verovatno nisi pravi kolega, i verovatno si od onih sto se vise vuce po bolovanjima i komunijadama i drumarijadama! Pa komentarises kolege nase koji su imali hrabrosti da barem nesto pokusaju u zivotu! I mi bi uvek izabrali porodicu nego pare, svi se ovde upregose da nam objasne kako smo mi nas 600 vozaca ovde ludi sto radimo u Srbiji a ne u Nemackoj. Njih saka jada u nemackoj broj maks 40.... A ti kolega ako ti se ne svidja za njima u nemacku. Svako ima pravo da bira sta ce raditi sa svojim zivotom. Kako si i rekao ne treba osudjivati nikoga, jer ti verovatno uzivas sve benefite u firmi i uredno dolazis svaki dan po dnevnicu u GSP... A sebis dajes za pravo da komentarises druge kolege. Zato nam i jeste tako neka komsiji crkne krava, i jedva cekate da popljujete jedni druge strasno! Gde nestade kolegijalnost i neka vrsta podrske. Podrska za nasu bracu po muci, nije bilo lako ni njima sigurno, mi ih razumemo najbolje. Pozdrav za prave kolege! koji razumeju ljudsku muku.
Radim u GSP, zaista su otisli odlicni radnici i to je bio ozbiljan udarac za organizovanje redovnog prevoza putnika u NS, umesto niih dosli svi koji su se pojavili na kapiji i izrazili zelju da voze. Naravno, vozaci koji su ucili zanat kod nas i prolazili neki redovan proces sazrevanja od pocetnika do iskusnog, bili su stub pouzdanosti u Saobracajnom sektoru. I zaista je bilo puno dobrih...e.. oni se nisu vratili.
Naravno neko se vratio jer je procenio da mu je porodicni zivot vazniji od nekih para koji je uspeo da ustedi.
Ne sudite nikom, svi znaju sta rade, i radnici i neradnici.poz
Na ovaj tekst, samo ću ponoviti reči jednog dragog čoveka, koji na žalost više nije među nama, a umeo je često da kaže:"Pametnom ne reci, budali ne dokaži!"
Pozdrav iz nemačke!!!
U istoj grupi sam otisao u Nemacki i u istu firmu kao i ove kolege sto imaju za "pravo" da komentarisu kako je ovde u Nemackoj, a obojica zajedno nisu proveli ni 6 meseci ovde, tako da nisu merodavni bilo sta da komentarisu. Kao prvo ni jedan od njih nije placao stan vise od 400€ jer su imali samo po sobu, pa mi nije jasno kako im je odlazilo mesecno 1300€ na stan. Ako je neko stvarno mislio da ode bilo gde i da se obogati i slicno kao radnik u nekoj firmi, onda taj nije nesto pametan. Ovde moze da se zivi normalno od svoje plate i ne mora da se rade 2 posla, a o drugim prednostima koje su vaznije od novca necu ni da komentarisem. Ja licno sam jos ovde i ne mislim nikad da se vratim da zivim i radim u Srbiji.
Da su smene duze, jesu. Al 12 sati nisu, moje smene su od 7-10 sati sa pauzom, al znam kad to odradim idem kuci, a ne na drugi posao, a od toga zivim sasvim pristojno, bez stresa, potvrda, kredita i ostalog...
Samo jos da kazem da su se 4-ica vratila od nas 50 i vise u grupi sto smo dosli ovde iz Gsp, tako da nemam sta dalje da objasnjavam.
Svako ima pravo i treba da proba, a ne treba nikog ni osudjivati ako se vrati, a ni onog sto ostane. Sve je to subjektivni osecaj i misljenje.
Cista laž,nemaju ljude pa ne znaju sta ce kod nas.Ako radis za grad vozi se 8 sati,kod privatnika malo vise oko 9-10, ako rade muz i zena ok je,kod nas nije 1000e plata jel evro je 20000 din za 100e realno to izadje 500e!
....dizel....Günzburg....Bayern....večeras....1,69€....moja soba sa kupatilom 200€...ručak u firmi 2€...velika porcija 3,10€ i ostane i za doručak....seberger kafa u firmi 0,40€...povrat poreza za 7 meseci rada 960€....mleko 0,95€...nikome ništa ne šaljem....materijalna pomoć dok sam kući preko zime 500€ i sve četiri u vazduh...Bogo da me vidi...godišnji 12 ili 14 dana..gledam oglase za A200AMG line..i...idem kući pevajući....poz iz Bayern
Poz iz Nemacke NRW.
Vozac autobusa ovde Nedeljno ne smem da predje 45sati.To je zakon.i to se postuje...Da se zaradi zaradi se meni je satnica 18€sat.plus razne benificije 13plata.itd.oslobodjeni poreza za prekovreneni Rad i tu dobijemo 25% subotom50%nedeljom i praznicima100%...Tako da molim vas nemoj te da sirite dezinformacije....Kaze vratio se,vratio se zato sto ne zna jezik,ne moze da se snadje,nece da poradi na sebi..sada radi U GSPu i vozi te kante od Buseva,i Nek te jasu,Ali mora da Cutis i samo na suvo nemoj da podmazuju;)
U gras u rade za dvojicu. V ozac plus kondukter. Kakva je to plata. Tekst je napravljen za lakoverne. Vidi se ko sve vozi u Gras u. Poz.Jos gore ce biti. Nema vozaca.
@dijasporac
Slažem se sa većinom vaših komentara i dosta su realni. Medjutim ovde je problem što ovi povratnici kažu da su vozili po Njemačkoj po 300 sati. Tvrdim odgovorno da je to besmislena laž. Svi koji imalo znaju o logistici, znaji dobro da u EU postoje pravila, zakoni i takografi. Pogotovo sada kada postoje digitalni takografi. Ako bi policija nekoga kontrolisala i utvrdila da je nekoliko meseci unazad jednom vozio 300 sati, platio bi kaznu u hiljadama eura a firma i direktan ŝef imali bi noćne more od policije i tužilaštva. Ovo je verovatno SNS-ov spin i tipično botovanje tamo nekih povratnika. Lično nepoznajem nikoga ko se vraća u Srbiju, osim par penzionera.
Ne bih bas rekao.Svako ima svoje iskustvo.U Nemacku ides takva kakva je.Bolje se vidi.Vise dostojanstva i reda ipak ima tamo iskonka Nemacku nesto i ne volim jer su kolonijalna sila.Tamo se ide zbog uredjemijeg drustva i drzave i boljeg standarda.Zasto svako ko ode tamo ovde napravi kucu? i ne mozete ocekivati da nama migrantima kao jeftinijoj radnoj snazi daju plate kao Nemcima.Nije tako,i barem nemate investitore kao Milorad Grgurevic i Djordje Popov u Novom Safu koji slazu cim zinu i prevare sa stanovima.Sve je uredjenije,hrana je jeftinija,prevoz ali je stanovanje skuplje.Ali standard veci.Sve zavisi zbog cega se ode tamo i sta zelis.
I treba da se vrate. Jeste, bilo je tesko, ali je sada mnogo bolje. Ekonomija nam se poboljsava, radna mesta se otvaraju, samo uporni ce uspeti. ma Daaa
Ja sam u Nemačkoj.
Samo da te pitam ako porodica nije bila sa tobom u Nemačkoj.
Zašto si plaćao stan 1300 evra.
Za 1300 evra možeš da uzmeš stan od 100 kvadrata u Frankfurtu.
Da si uzeo manji (50-60 kvadrata)plaćao bi 700-900 evra,sa grejanjem.
Verujem da nisi ni u Srbiji imao veći stan.
Deco draga čitam vaše komentare,pre 20.godina i više,mogao je običan radnik solidno da zaradi,ali nikad za običnog radnika nije bilo lako,u moje vreme,Gradj.fakultet,Mašinski,EL.tehnički,tu su bile ekstra pare,zamislite onda je moglo i do 15000.DEM lagano da se zaradi,a sve bilo povoljnije,sad ne znam kako je,al se onda sa ovim parama živelo "carski"!
A u Srbiji se preko nedelje ne radi a vikendom je sve dzabe.
Na poslu ne moras nista da radis, a ni da ostajes prekovremeno.
Moras da se pokazujes stalno a ne samo kad odes na godisnji.
A kad prodje zivot, deca odu svojim putem (ako ih ne nadzivis, sto je sve cesci slucaj) uopste ne ostanes sam, bolestan, bez prijatelja, rodbine i zeljan svega, jer si odavno mrtav iznutra i nije ti ni do cega
"Tamo vam otpravnik u periodu gužvi javi da vozite bez reda vožnje dok se ne raščisti", kaže Erdeljan.
A zašto i da ne? Bolje je ovde što vas po pola sata čekamo u špicu dok vi na raznim okretnicama držite konferencije?
Ide onaj ko ne moze u Kanadu i USA, mnogo je lakse i blize. Isto kao i IT radnici, majstori i medicinari, sve je to placenije u USA ali teze otici a jos teze svako malo svracati kuci.
A promenom Vucica ne moze biti gore, vec samo bolje ili isto (sto je takodje bolje, jer je bar promena)
За оне душебрижнике за које мисле да ће деца заборавити ћирилицу и српски само да се зна да у Шведској постоји настава матерњег језика, једном седмично у школском систему,
Polako, citajte izmedju redova. Vratili su se zbog porodice koja je ostala ovde a sto znaci da nisu ni planirali duze da ostanu nego da usparaju koji euro za domace potrebe. Narucen tekst.
Pojedini ljudi me podsećaju na mojega "pašu".
Ljudi bre samo računate interes a kad ćete živeti?
Ja kad idem da odradim moje smene u Švicu načisto se razbolim.
Tek sad ništa od plate osim ako niste debelo školovani i naravno zaposleni u struci.
Vracaju se ljudi iz raznoraznih razloga, zato sto procene da je preveliki trud za to koliko mogu da zrade, zato sto procene da im je bolje ono sto imaju u otadzbini od onoga sto mogu da stvore u novoj drzavi, zato sto im je sve strano i ne mogu da zive u takvoj sredini, zato sto im nedostaje porodica, prijatelji, maternji jezik, cosak na kojem se srecu sa drugarima, pecanje na Dunavu, pikanje fudbala na poljancetu sa ekipom... jednostavno procene da im je bolje i lakse u domovini. Jednostavno, to je ljudska odluka kao i sto je odluka otici iz svoje varosi u BG/NS, u D/USA. I ne treba im zameriti to, to je njihov zivot i zive ga kako smatraju da treba. Treba zameriti svima koji im oduzimaju to pravo.
Otidjoh kod drugara sa studija koji danas zivi u Sacramentu u goste, mislim, 2 godini pre pojave korone. Te godine je Djurdjevdan padao u nedelju pa smo otisli u obliznji Jackson gde je najstarija srpska crkva i groblje u Californiji (iz 19-tog veka), kao i veliki kulturni centar gde se okupljaju Srbi. A kad na nekim od nadgrobnih spomenika koje je maltene pojeo zub vremena (stari preko 100 god najmanje) stoje klasicna prezimena iz Backe i Banata ("'ov", "in"), posle u razgovoru sa svestenikom saznadoh da su tu sem Srba iz Hercegovine i Dalmacije/Like dolazili i Srbi iz drugih delova KundK, danasnje Vojvodine i Slavonije. Odakle to, nas su bre uvek ucili da je Vojvodina bila mnogo bogata i da nije bilo gladi dok nisu dosli ovi sa juga da nas pljackaju. Onda polako saznajes istinu, dolazile su cele porodice zrada boljeg zivota.
Tako da, dragi a bivsi zemljace, oduvek je tu bilo sirotinje, oduvek se tu iseljavalo ili islo na arbajt negde u beli svet, danasnje iseljavanje nije nista novo no danas je mnogo lakse otici negde ( internet, avioni, autoputevi..). I kad vam ode Vucic nista se nece promeniti (pogledajte Rumuniju, Bugarsku i Hrvatsku recimo), niko ko ce ga zameniti nece tu doneti bolje stanje. No, lepo je u zivotu nadati se, nada da ce promenom Vucica sve tu krenuti na bolje, to neke od vas drzi u zivotu.
Pre par dana u prodavnici sa nasom hranom u mom kanadskom vilidzu videh dvojicu likova kako jedu po porciju cevapa i piju koktu, akcenat im juznobacki. Halo momci, sta ima, odakle ste. Backa Palanka, kad ste dosli, pre 6 meseci, radite, da vozimo ture, radna viza, da na radnu, pa kako je, odlicno bolje nego u Evropi, vozili ste tamo, da u Svabiji ali se ovde bolje zaradjuje jer se placa po predjenoj milji, pa koliko je to bolje, oko 30%... zato u zadnjih pola godine-godinu u toj istoj prodavnici videh vec 15-tak kamiondzija iz Kraljeva, Rume, Kikinde, Surcina. A kazu da je kinta za kamiondzije u USA jos veca, pa ko normalan ide onda da arbajtuje u Svabiju?
Нико нормалан неће тврдити да је лошије у Немачкој него у Србији. Па нису нас они рушили вековима па сад исто да живимо. У Немачкој је ноље, богатије, уређеније. Нема приче даље. Није ни приближно као некад али боље него нама. Ипак , више не можеп у Србију да дођеш са 100 евра и изиграваш Рокфелера за вече. Прошло је. Разлика је драстично мања . Трошкови јесу већи у Немачкој и струја и комуналије и превоз. И гориво а и намирнице . Неке јесу јефтиније , неке исте, већина скупља. Од бензина, уља па надаље. Боље им и лакше јер су богати. И то је све. Маните бајке. Ко тврди да је јефтиније кад оде у пензију нек се пресели у Немачку. Јефтиније је. П. С. Ја нећу да ми деца расту у туђој земљи нити да се удају и жене тамо. Мојима Хитлер неће бити предак. Добро ми и овде са 1000 е. Поздрав
Jedino što je istina u tekstu to je da naši ljudi misle da u Nemačkoj padaju evrići sa neba. A nije baš tako.
Preko nedelje se radi, spava i jede a vikendom ( ako ne moraš da ideš na drugi ili treći posao) ideš u kupovinu ili šetnju (jedino je šetnja džaba). Na poslu od početka do kraja moraš dobro da oznojiš guzicu.
Svo vreme kao nešto štediš da bi se pokazao kad odeš na godišnji u zavičaj i to ti je to.
Prođe život, deca odu svojim putem a ti shvatiš da si ostao sam, bolestan, bez prijatelja, rodbine i željan svega. Ali baš svega.
Evo i ja da napisem nesto dok pijem kafu i spremam se za nocnu smenu.
Hamburg,brza posta,tandem,740 km voznje svaku noc od ponedeljka do petka.
Udjem u kamion oko 17h izadjem oko 5h ako sve bude kako treba.
Ako imas guzvu na putu racunaj jos dva sata plus.
Vikend ne mozes da se oporavis od umora.
Plata 3200 neto.
Pun gas da bi se stiglo bez prekoracenja voznje.
I to je za sada najbolje sto se moze naci u Hamburgu.
Troskovi auto,stan,osiguranja,telefon,cigare,hrana i ostalo oko 1500 eura.
To vam je bez bahacenja.
Kuca posao kako kaze Ekrem.
I naravno najvaznije
IZBEGAVATI NASE GAZDE SA BALKANA!!!!!!!!!!
Za slican posao kod nasih je plata 2400€ a uz to ti naplati svaku ogrebotinu na kamionu.
To vam je iz licnog iskustva posle 4 godine u Nemackoj.
Srecno.
... i što nisu mogli da zarade pare o kojima su sanjali...
Recenica koja kaze sve o njima.
Ko god je radio u eu kao vozač može potvrditi da se toliko sati neradi. Ne kao vozac. Cak ni na "crno". Kazne po osobi i za firmu su visoke a rizik od kontrole velik. Znaci neistina. Na internetu se i ovo može proveriti.
U drugim strukama sa može toliko raditi.
Namirnice i sve potrebstine su isto ili čak jeftinije nego u ns.
Stan jeste skuplji nego u ns. 1300€ je vec bolji stan od oko 50kvm, namesten i opremljen na lokaciji poput limana 3 ili n. naselja.
Često koristim razne prevoze ali da bus kasni 45 minuta jos nisam doživeo.
Čitajući komentare vidim da su i drugi nepoverljivi u istinitost ove priče.
Laze sve. Ne provodi na poslu 300h, dolazak/odlazak na posao se nigde na planeti ne racuna u radno vreme, preuzimanje vozila i izlazak na voznju je placeno radno vreme, stanovi u Eslingenu nisu 1300e, cene su nize nego u Srbiji, ne radi se 3x vise, nikad nije kasnio 45min, itd.
Jedina dobra stvar je sto se vratio, takvi ne treba ni da idu nigde van Srbije
Najstariji solo bus iz GSPa 2012. godiste?! Pa sta su onda oni Neobusi stari 30 godina sa FAPovim stopaljkama sto brekcu ko tenkovi po gradu, divljaci maskirani u GSP ili stare linije prosle kroz portal vreme/prostor iz paralelne dimenzije?
Tekst je čista laž i izmišljotina:
- bez tahografa i GPS praćenja ne bi mogao da vozi legalno ni kolica za golf a ne autobus. U Nemačkoj se svaki prekovremeni sekund plaća kao započeti sat, po duploj tarifi, za vreme praznika i vikendom, četvorostruko.
- stan od 1300 evra, možda, u centru Štutgarda - U Eslingenu barem upola manje
- cene hrane i osnovnih potrepština u marketima, bez popusta i akcija su u dinar iste kao u Novom Sadu po Ideama i slično. U ogromnim lancima tipa Tesca je uvek nešto na popustima, cene su manje nego u Srbiji. Normalnu a kvalitetnu odeću možete da kupujete onlajn po smešnim cenama.
- glavna sredstva javnog prevoza u Štutgardu su S-ban i U-Ban, nisam video tri autobusa na ulici. Verovatno voze poprečne linije i po okolnim selima tipa Esingena, što dalje implikuje da su priče o "gužvama i kašnjenju od 45 minuta" bajka za malu decu. Btw, Štutgard ima odlično rešen saobraćaj.
Čita čovek komentare,pa nezna da li da se smeje ili plače.Prvo nečitate šta je čovek opisao,već ste večito nezadovoljan stanjem u Srbiji,a vi ste baš takvi nekulturni i pljujete po sebi,I ništa neradite da se stanje promeni.Čovek što je rekao da mesečno PROVEDE na poslu 300 sati je istina.Ne aktivne vožnje autobusa nepismeni,već u to se računa dolazak,pa dok se preuzme vozilo,izlazak i tek onda počinje vožnja koja je po zakonu mah 8h uz pauzu od 1h i to je tih 9 sati.I još nešto za vas zaluđene zapadom,od 3 prijatelja koji voze u Nemačkoj kamione,dvojica se vraćaju u Srbiju,sve sa porodicama,jel su tamo cene stanarine i komunalije otišle u nebo.Da nemaju dečiji dodatak bukvalno nebi imali novca da prežive!Cene hrane isto tako skaču i firme se gase.Čitajte malo i pratite nemačke medije
Stan 1300€ - jeste, namesten/ opremljen oko 50 kvm na dobroj lokaciji.
Nema te firme ( cak ni privatna) koja ce mu dati da vozi te silne sate kao vozac. Vozaci mogu oko 200 sati voziti mesecno. Preko toga su kazne velike a pogotovu za firmu. Kao zanatlija može raditi koliko hoće ali ne kao vozač.
"za našu decu" je upravo razlog zašto mnogi danas odlaze u inostranstvo i nije im važno da li će deca imati mogućnost u školi da uče ćirilicu i da li će im unuci znati srpski jezik.
A vi guslajte o staroj slavi, nebeskom narodu, ubeđujte i sebe i druge da je nebo dole a zemlja gore, da je crno belo i obrnuto, glasajte za Vođu, patriotski valjajte gudru sunarodnicima, trujte ih kancerogenom hranom, hemijom i deponijama, prodajte i poklanjajte zemlju Arapima, gradite puteve i pruge Turcima i Kinezima, uvozite Afrikance i Azijate pa da vidimo gde će vam biti srpski jezik i ćirilica za 50 godina, ako ne i ranije...
Radio sam i napolju i ovde, trenutno sam ovde...ovo je malo kao narucen tekst, da motivise ljude da ne odlaze. Istina je da je pun pogodak otići sa porodicom, i kada oboje rade tamo, a deca se skoluju.
Da je u Srbiji bolje - nije, budimo realni. I 100.000 plata kad bude, pogledajte kiriju/kredit, potrosacku korpu...
Nijedan sofer teretnog vozila ili Autobusa u EU ne sme da vozi duže od 6 sati, to svi znaju i ovo je obična laz. Kazne su velike i nikom nije isplativo, zašto lažete nije mi jasno
Da ovako postavimo stvari. Dve plate u Nemačkoj 4000e, dve plate ovde ako dobace 1000e. Ma bolje je ovde, nema priče, ovo je Švica, samo mi to ne znamo.
Nažalost znam da mnogi neće lajkovati komentar, ali je činjenica da je sve veći broj ljudi sebičan i samo razmišlja o materijalnoj strani priče, takvi nisu bili u većini kroz našu istoriju nikada, sada uglavnom takvi odlaze na rad u inostranstvo i nije im važno da li će deca imati mogućnost u školi da uče ćirilicu i da li će im unuci znati srpski jezik
Мој рођак вози камион и остаје му чисто кад одбије за храну 2800 е. Спава у камиону. Тако да њихова прича не пије воду. И није истин да се ради три пута више. Цене су исте. Питао сам.
... da je ovde sve mnooogo jeftinije nego u Nemačkoj, struja, komunalije, hrana, benzin, pa sa platom od 1000 Evra porodica može da živi baš lepo! A i zdravstvena zaštita nam je na vrhunskom nivou! Pa sudstvo! Škole! I sve savršeno funkcioniše!
E, bre ljudi, šta vam je? Tako to biva kada ti isperu mopzak, pa više veruješ drugima nego samome sebi. Pretuga jedna...
Tekst je iskrivljeno napisan, stanovi su za samce oko 500 e, a stanovi od 1300 e su za 4 osobe ili za porodicu i to u nekom centru grada, drugo 300 sati da neko vozi autobus bez kartice i tahografa koji to beleži ima možda u Gvatemali, Hondurasu i tamo. U nemačkoj se sve to strogo kontroliše. Ko poveruje u takvu objavu da se tamo toliko puno vozi sigurno ima problema u glavi. Cene su u nemačkoj znatno niže nego ovde tako da se za 200 eura pojedinac može odlično hraniti u toku meseca ali ne ubrestoranima, tako da mora tu da ostane i za porodicu i decu.
Mnogo neistina reklo bi se, 280-290 sati rada? I da je tako to prekovremeno bi bilo placeno, zar ne? Stan od 1300€ (od 70-80m2 za jednu osobu)? Bas ih svaki putnik pozdravlja i pita kako su?
Печалба није решење већ само изговор да побегнеш од себе или да се хвалиш у свом селу како радиш у Немачкој. После 10 година бивствовања у Канади комшија се вратио са породицом уз коментар да није више преко што је некад било. Све више оних који су 90-тих отишли у иностранство се враћа због економских разлога и чежње за својом широм фамилијом, својим градом и крајем.
Austrija.
Vozac medjugradskog busa, radi, 12-13 sati dnevno, 5-6 dana u nedelji. Sve zavisi od rasporeda. Od tih 12-13 sati, vozi efektivno 3-4 sata. Vikendi i praznici se dodatno placaju. Ostatak, ili spava ili spremaju hranu i druze se u prosorijama za odmore. Zavisnosti od staza, plata je izmedju 2600-3200€. Stan od 50mkv je jedan od skupljih oko 1100€ sa troskovima. Gde je jos drugi clan porodice koji radi, nek ima i 1500€ plus deciji dodatak po detetu oko 200€... Tako da vas ja pozdravljam. Ove namestene price su za malu decu.
Za ove sto se pitaju kako 1300e stan, pa pristojan dvosobab stan u Minkenu je bar 1700e plus jos garaza za auto. Po zabitima se moze naci i za 600e ali ste odseceni od sveta.
Samo se neradnici vraćaju.
Ove će gsp jedva da dočeka, a ovde ima da se nauživaju sa velikim platama.Ne možete vi nas malo da platite koliko malo mi možemo da radimo.
Ali zato pošteni i vredni jedva preživljavaju i ovi i slični njima će da pričaju "ostajte ovde" a nas je svakodnevno sve manje.
Idu ljudi tamo da ih švaba "izrabljuje" za pristojnu naknadu i da dočekaju penziju od koje možeš da bar nešto sebi da priuštiš pod stare dane.
Aufiderzen
Lik otisao u Nemacku, nasao los (slabije placen, nezakonite smene) posao (verovatno kod nekog naseg, exYU gazde, mozda i poznanika/rodjaka) a najskuplji stan (1300e u Eslingenu 2018. je kao danas 2000e) i da zlo bude vece tako ostao 4-5 godina umesto da promeni posle par meseci...
Fali samo da im je gazda pretio i uzeo pasose i da je plata kasnila mesecima pa da utisak (bajka/reklama ili primer totalne nezrelosti i nesposobnosti) bude potpun.
Sve su to izgovori, veliki troskovi u inostranstvu i ne moze bas da se ustedi. Kako god da se okrene, bolje je ziveti napolju nego u Srbiji, ma koliko da je izazovno. Ljudi se vracaju najvise zbog rodbine i prijatelja jer ne mogu da se naviknu na novu sredinu. Treba gledati svoj zivot i porodicu a ne druge zbog nostalgije, koga briga, ako hocete da bolje zivite negde, svojoj deci omogucite da odrastaju u normalnim drzavama gde su vece mogucnosti. Ja sam u skandinaviji oko 3 godine, osim sto dodjem na odmor, ni na kraj pameti mi nije da se vratim, iako mi zarada nije bas visoka, ali negledam sve kroz novac, vazno mi je zbog dece i uredjene drzave, u Srbiji se nista nece menjati iz korena jos decenijama, ako i tada.
Juče 40 stepeni , dolazi autobus na liniji br.2 iz '63. Samo je Miško falio da vozi zavezanih očiju...za čije babe zdravlje mi plaćamo kartu za prevoz?
dosadnijeg naroda nego ovde što živi nema nigde na svetu, koga briga da li ćete se seliti ili ne,koga briga gde idete na letovanje,zašto svako ne gleda u svoj tanjir.
Koliko odvratnih komentara napisanih primitivnim jezikom punim prostačkih uvreda, a bez znanja pravopisa, ostavljaju ovde gastarbajteri! Ovi ovde su očito dokaz teze da najbolji odlaze iz zemlje! Fuj!
1300 evra stan za samca? Pa ne može da se baškari u trosobnom stanu a sam da živi čovek. Troškovi su znatno veći ali za samca se može naći stan za 600-700 evra, posebno ako se skloni iz centra grada ili ode u neko od okolnih sela (koja su sređenija nego većina naših gradova).
Kakva propaganda...ja vozim SRB- DE-FR-BENELUX ture kamionom i tvrdim da su cene u Nemačkoj miže nego u Srbiji. Znam da ne verujete ali tačno je...
Ovaj što je plaćao stan 1300 eur je stan u centru i za porodicu od sigurno 60kvm. To mu kao samcu nije uopšte potrebno. U manjim mestima se stanovi kreću za samca od 450-600 eur.
Znam primer čoveka, dobrog majstora, koji planira da se vrati iz Nemačke. Trudna žena mu se nedavno vratila u Srbiju, da se ovde porodi. Ja lično to ne mogu da razumem. Doduše, žena mu nije bila zaposlena i ne govori nemački, pretpostavljam da im jedna plata nije bila dovoljna. Valjda svako zna šta je najbolje za njega.
I za tih jebenih par hiljada Evra moraš još i putniku koji te lepo pozdravi da kažeš dobro jutro , dobar dan , izvoli , hvala ...
U poslednjih deset dana koristio sam gradski prevoz dvadesetak puta i samo 3 puta sam čuo vozača da odgovori na pozdrav , na izvolite . Izgleda samo mutave zapošljavaju ...
Čisto me interesuje gde je platio stan 1300 eura mesečno ako je sam živeo?!
I te ideje da se tamo radi a kući šalje su davno prevaziđene, tamo gde radiš tu ti treba biti i porodica a ne svako na svoju stranu da se novac zarađuje samo za decu da se njima pruži. Totalno bzv stav, valjda ideš da bi tebi lično bilo bolje. Zato si se i vratio jer dalje od svog sela i državne firme i ne znaš. Svako dobro u propalitetu od ljudi u Srbiji i gsp ns.
"Lakše je ljude prevariti nego ih ubediti ih da su bili prevareni "
- Mark Twain .
Drugim rečima sve je prevara u Srbiji.I kad Vam kažu da nije i da nikada neće biti prevara tek onda na kraju shvatite da su Vas žestoko prevarili.Jedan čovek se za sve pita ostali moraju da slušaju.Zapošljavanje je isključivo po pripadnosti političkoj stranci.Ko Vam ostane dužan plate ne možete mu ništa.Dišete najzagađeniji vazduh u Evropi 150 ,200 index u svakom danu godine u svakom gradu Srbije a dozvoljeno 50 max.Pijete najzagađeniju vodu od svih država Evrope.Jedete najotrovniju hranu od svih država Evropa 27 puta prskanu pre nego je stavite u ustima.Deca kriminalaca zaštićeni ko beli medvedi a deca radnika ostavljena na milost i nemilost.Sudski procesi traju godinama i decenijama.Operacije se zakazuju 8 godina unapred.Penzija tek kad radite 15 godina radnog staža ako Vam poslodavac u Srbiji nije uplatio svih 15 godina staža nema ništa od penzije niti možete da naterate poslodavca da Vam uplati radni staži penziono jer je sve ultra korumpirano a penzije 150,200 eura max .Običan majstor za bilo šta Vam za jedan dan naplati jednu Vašu platu.Strancima je omogućeno dobijanje državljanstva po Novom Zakonu nakon godinu dana života u Srbiji i njihovoj deci a rođenim državljanima Srbije šipak .Sve trune sve propada u medijima med i mleko.
Jednostavno isuviše smo prevarantska nacija sa genetikom za prevare da bi nam 4% bilo bolje od onoga gde jesmo.
Pozdrav za moje bivše kolege, priča im ne pije vodu, jednostavno ti kada odeš u tuđu zemlju, za dva meseca u tuđini ti nemaš pojma još uvek šta te snašlo, to je kratak period. Prošao sam to, tek za godinu dana se privikneš, a ako porodica neće da dolazi, to onda nije život. Moji su došli posle dve godine i u Srbiju ću se vratiti jedino ako me oteraju.
Ovaj tekst služi nečemu drugom a ne realnom sagledavanju stvari....prvo tu je predhodno vec neko rekao ako je samac u Nemačkoj a piše da je sam nema potrebe za stanom od 1300 eur to su ozbiljni veći stanovi za porodice.drugo sve je na većem nivou nego u Srbiji i ne moze da se poredi to sto pričaju su gluposti! Treće i sa takvim troskovima sto su naveli opet mozes nesto da ustedis sto kod kuce nije skoro pa nikako moglo... i čak rad toliko sati nije dozvoljen mogao je to prijaviti ili jednostavno odbiti a ima idrugih firmi gde se sve postuje i to je bezveze ispričano!jedino sto bi se složio da nije za savkog da ima tu odricanja ,pshofizičkih napora i poteškoća koje nisu za zanemariti...ja san 6 godina u Nemačkoj sad kad sam bio na odmoru 80%stvari u prodavnicama je bilo skuplje nego u Nemačkoj ,das sam bio zaprepašćen! Tekst vam moram reći nije realan!
Ljudi moji sta napraviste sa ovim clankom. Evo na Tageschau javljaju da se stvaraju redovi ispred srpskih ambasada svuda u svetu. Ameri,francuzi I svabe pakuju kofere I ilegalno dolaze da rade,sto sve govori u prilog cinjenici da zapad konacno propada a nove svetske ekonomske sile postaju zemlje BRICS-a.
Treba svako da razmišlja šta je patriotizam, šta je sebičnost, koliko brzo prolazi život, šta želimo deci da ostavimo, novac, državu, čestit obraz, sve zavisi od cilja, u svakom slučaju ako svi krenemo za Nemačku, Ameriku, Kanadu, onda se odrekni državljanstva i reci Srbija nam nije potrebno, lepše je biti manjina u Nemačkoj, Austriji
Ma da, ovo je sigurno naruceno, u Nemackoj te doceka drvece na kojem beres novaca koliko ti treba, ne moras raditi uopste, mozda sat vremena u nedelju dana ako bas hoces, dele ti petosobne penthaus stanove za dzabe kazu - uzmi brale, tvoje je ne moras nista placati a ako dovedes porodicu ne uvecavaju ti se troskovi uopste vec smanjuju i svaki clan porodice dobija po jos jedan petosobni penthaus za dzabe. Ustedis minimum po 150 hiljada evra mesecno.
Nemam vremena da sada tražim tačne brojke, ali EU ima zakon o maksimalnom broju sati za profesionalne vozače i 12 sati nije sigurno, čini mi se čak da ne može biti više od 9h kao izuzetak
imamo nekog prijatelja "napolju" i svi znamo kako im je , osim hirurga, it stručnjaka svi ostali su građani treće lige , a i ovi su druga liga uvek auslenderi . uživajte,
"Zaradi se, ali dok platiš stan 1.300 evra, komunalije, utrošak za osnovne potrebe i hranu, pošalješ nešto kući, nema šta da se uštedi"
Zašto šaljete kući? I koliko šaljete? Otišli ste na prvom mestu jer ovde nije dobro, a slanjem para stvarate privid onima koji su ovde da je dobro. Prestanite da šaljete pare, i videćete koliko se tamo bolje živi.
Ne mogu da pricam o cenama i troskovima, jer ne znam koliko tamo kosta zivot za jednu osobu, mada mi je ova racunica malo nategnuta. Opet, ako deo zarade saljes kuci, naravno da moras malo da se stisnes i nema rasipanja.
Ali, cinjenica je da ne moze svako da se snadje u inostranstvu. Neko ima nerealna ocekivanja, neko ne moze da se uklopi u takav nacin zivota ili mentalitet, nekom nedostaje porodica, razlozi su razni. Al bas da se vrati jer je ovde jednako dobro ili cak i bolje....
a sada zaboravimo ovaj tekst. Nekada sam kupovao po 5 komada jednog naseg dnevnog lista koji i danas izlazi. Cetiri sam poklanjao prijateljima koji ga nisu mogli kupiti. Sada da taj isti dnevni list da meni neko pokloni ja bih ga bacio. Komentatori su odlicno napisali da je ovo najblaze receno - glupost, propaganda kao u vreme "tri zetve godisnje". Verujte mi da ste vi "021" ternutno jos uvek najrealni medij u Srbiji
Po tahografu, 300 sati rada? mozda. Ali 300 sati voznje, nikako.
Ovde je napisana gomila gluposti. 1300e stan? Mozda ali u centru Stutgarta ili Frankfurta ali ne i u malom mestu.
GSP je sponzorisao tekst izgleda.
Joj koliko lazi u ovom tekstu ima,ali me ne cudi ako vidim ko je rekao,sad dize i velica firmu kad se vratio,jer se tamo nije snasao,tamo je rad i disciplina,ovde eto prica lepo o ljudima koje je pljuvao,garant ce dobiti neki izdvojen turnus,dobar bus ili slobodan vikend,mozda i prevoznice da radi...mocice opet na bolovanja itd,tamo toga nema pa mu eto godi jer je ovde pogodno tlo za slihtanje,uvlacenje,muljanje.Napisite tekst o neispravnim vozilima,bez klime,kocnica sto zabacuju,pretrpane turazne i jos mnogo stvari zbog kojih je vecina i otisla plus neljudski odnosi,da ne kazem drugacije.
Pozdrav bivsim kolegama,srecno i manite ovakve price,valjda vise verujete svojim ocima nego tim "kolegama"
Tekst je apsolutno netačan. Znam dva vozača koja su baš u Eslingenu, jedan je doveo i porodicu. Ko želi da se snađe,.snaći će se, nekom je lakše da se vrati pod parolom "Nije ni tamo tako sjajno!".
Hocete da mi kazete da kod nas vecu platu ima sofer GSP-a nego doktor medicine? Maltene imaju platu kao specijalisti, koja smo mi sramota od zemlje!!! I to pod ovim ne mislim da njima ljudima treba smanjiti platu da bi se to izbalansiralo, vec lekarima podici, i to visestruko!
1.Saobraćajna kultura u Nemačkoj je kakva u Vojvodini i Srbiji neće biti u narednih 200 godina.
2.Poštovanje svakog radnog minuta se plaća.
3.13 a plata za Katolički Božić 25 decembra.
4.Ako ste u braku imate smanjenje poreza na plate i svega i svačega.Ako imate decu porezi idu i do 60% ispod .
5.U Srbiji imao 1 dete imao pet deteta država ti ne da ništa od umanjenja poreza.
6.I najbitnije.Nakon 5 godina rada u Nemačkoj stičete pravo na Nemačku penziju a po novom Zakonu i pravo na državljanstvo.
7.I još najbitnije.Kad dobijete boravišnu dozvolu nakon godinu dana rada ili dve zavisno od pokrajine birate poslodavca niste zavisni od bilo koga.
8.I još preko najbitnije od svega.Sve što radite dobijate reference i preporuke prethodnih poslodavaca za novog poslodavaca i automatski možete tražiti veću platu .U Srbiji i Vojvodini radio nekome 28 godina kad kažeš hoću veću platu on ti kaže" idi vidi ko plaća više".
9.Porezi i doprinosi na plate automatski prvo se uplaćuju pa onda plata.U Srbiji ti daju platu ali porezi PIO doprinose ti ne uplate i moraš to što si radio od svoje bedne plate da plaćaš PIO obaveze.To ne postoji ni u jednoj drugoj državi Evrope osim Srbije.
U Nemačkoj se vozači i ljudi sa veštinama POŠTUJU kao kap vode na dlanu.
U Srbiji se poštuje lopovluk.,hoštapleraj,ispiranje mozgova,stranačko rodbinsko i komšijsko zapošljavanje pa ti sestra od ujaka budućeg poslodavca u državnoj firmi kaže kako da voziš i gde da voziš nakon 15 godina rada kao vozač.
Ona stavka "pošalje nešto para svojima u Srbiju", to je kao ušteda.
Tako da je to razlog zašto ništa ne ostane, ali to je višak u odnosu na ovde.
Druga stvar, ovde verovatno ne plaćaju stan, tako da je i to velika razlika da li imaš svoju nekretninu ili ne.
Plata oko 2500, stan 1300 eura, a cene u prodavnicama kao i kod nas, a neke i dosta niže...
Oni su se vratili jer su bili sami tamo, a ne zbog finansija!
Pozdrav za moje bivse kolege iErdeljana i Tomaseva. Lepo kazu ljudi sa iskustvom nije odlazak za svakog i nemoze to svako da svari. Ja sam vec 3 godine u nemackoj i ne bih se jos vratio i ne privlaci me trenutno povecanje plate jer je inflacija pojela dobar deo. Ja dok mogu 2000e da ostavim sa strane u toj nemackoj pored svih troskova i naravno bez kaubojskog zivota kakav je postao u ns nenameravam da se vratim. Pozdrav sa Detelinare
Čemu služi ovaj tekst, da nam kaže kako je ovde bolje nego u Nemačkoj? Reći da je prevoz u Novom Sadu u špicu ili bilo kada bolje organizovan nego u Nemačkoj je debilana, pa makar bila rečena i od strane vozača GSP-a. I naravno da ga neće pitati gde je 45 minuta jer se neće desiti da ga nema 45 minuta. A ovde se dešava da se preskoče po 2-3 polaska, a onda vozači smatraju da su putnici bezobrazni ako ih pitaju zašto su autobus čekali sat vremena na +40°. Još jedna stvar, u Nemačkoj je javni prevoz sastavljen od autobusa, tramvaja, S-Bahn (vozovi), U-Bahn (metro). Autobusi su najmanje bitni, pravi teret podnose voz i metro. Ali svaki od ovih prevoza imaju polaske na svakih par minuta. Naravno, nije isto u Štutgartu i u gradiću pored Štutgarta, ali i Novi Sad je drugi najveći grad u Srbiji, pa i nije baš u redu poređenje sa Eslingenom.
Puno stvari nije tacno. Prvo cena stana. Za 1300 eur su trosobni stanovi. Ako je jednoiposoban stan, to je oko 500. Ako kupuje hranu u obicnim marketima, i zivi sam, i salje porodici npr. 800 mesecno, itekako moze da se ustedi. Verovatno su jeli po restoranima. Za 300 sati mesecno, prica ne stoji jer je zakonski i fizicki nemoguce. A satnica zahvaljujuci sindikatu iz Berlina je svuda ista 20,05 eur bruto. Nego najverovatnije, gospoda se nisu snasla, u prvoj poreskoj grupi su bili, nemacki jezik nisu savladali, a porodice u NS. Ja dugo vec vozim isto bus, i vraticu se i ja u NS. Ali za 12 godina sa penzijom i pasosem. Jer samo najjaci ostaju i opstaju.
ovakva vest, ukoliko u dnevniku odluce da feljtonski daju jos koji slican primer iz drugih bransi, ce liciti na onaj skec iz top liste nadrealista kada svedjani dolaze da rade na bascarsiju po poslasticarnicama.
Trenutno tražim smeštaj u Nemačkoj, i ja zaista ne znam kakav su stan ovi ljudi plaćali 1300 evra plus troškovi za račune. Komforni i lepi stanovi, sa nameštenom kuhinjom mogu bez problema da se nađu za 800 - 1000 evra, u koji ulaze i troškovi za struju, vodu i grejanje. Može i jeftinije od toga, pogotovo ako živiš sam, ne treba ti više od 30 - 50 kvadrata, a ti stanovi mogu da budu i oko 600 do 800 evra, sa sve troškovima. Pored toga, cene po marketima su iste kao u Srbiji, često i jeftinije, što znači da se troši isto ili čak i manje para nego u Srbiji za te potrebe. Ono što mogu da razumem je da niko neće da se ubije od rada. Mesečno 290 ili 330 sati je zaista previše, praktično ne ostane vremena za bilo šta drugo osim posla, takav život nije život. Sve ostalo... ipak je daleko bolje, a to su i sami naveli, kultura ophođenja, način života, i sve ostalo je daleko uređenije nego u Srbiji. Iz Srbije se ne ide samo zbog para više. Ide se zbog toga što više ne želimo da živimo u septičkoj jami.
Naravno da postoje ljudi kojima zivot u inostranstvu ne odgovara. Većina ljudi koji se vrate urade to u prvih par meseci kada je najteze, nova sredina, novo radno okruzenje, odvojenost od porodice.... Tada sve te male sitnice koje im smetaju preuveličavaju i traže razlog za povratak. Plata od 3000e u Nemačkoj je pristojna. Za prvi posao i više nego dovoljna. Oni koji planiiraju da ostanu tamo mogu da odvedu porodicu i tada zivot postaje mnogo lakši. Budućnost je izvesnija nego na Balkanu. Barem ne moraju 3x nedeljno da slušaju obraćanje sa nacionalne frekvencije.
Priče za malu decu, vozač u celoj Evropi sme da vozi 90 h u dve nedelje i ni minut više. To da voze po 300 h mesečno nije istina pošto su tamo kazne da se ne isplati prekršiti to.
Svi profesionalni vozači u EU moraju u vozilu da imaju tahograf, a propisi su isti kao i kod nas (ujednačeni su). Vozač, jednostavno, ne može da napravi "290 i čak 330 sati" osim ako ne vara sa karticama, što se rigorozno kažnjava isto kao i prekoračenje radnog vremena.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Vozači GSP-a koji su se vratili iz Nemačke: Radi se više, niko ne kaže "gde si ti 45 minuta"
Autor: Dnevnik
Novi Sad
•23.08.2023.
•08:24 > 12:59
Komentari 208
kod nas cvetaju
Mi smo bre jadnici koji ne znaju za nista bolje jer ne mozemo ni da odemo negde da vidimo kako ljudi zive.
A gospodin gore ako je mislio da ce se obogatiti u Nemackoj za 3 godine malo se zaj.... i to jos sa srednjom skolom.
Vidan
Trenutno u nemackoj
Milan
Kolegijum GSP
Miki
A Bogami i ko se vraca- NERADNICI-LENSTINE.
Oni koji su navikli da sede po kaficima po cek dan, da im roditelji placaju sve. Poz i nikad se necu vratiti.
NS1
xy
Storno
P.S.
Pobegli od porodice i privazžtnih problema...nema to veze sa poslom i državom.
Sofronije
Valter
R. P. F.
Istina
Ozika
Lela
Laki
isto kao da radis U Beogradu ili Leskovcu,logicno je da su U Bg-u vece Plate i sve je skuplje,a U leskovcu su manje Plate i manje Kosta burek...
Fulda
Taske
Za Kolegu
Za 16 sati, svaki dan, kod jednog poslodavca... krsis zakon. Tacka i nema rasprave.
Moras imati pauzu 11 sati izmedju dve smene. Po zakonu. Ako ti radis nesto na svoju ruku? Pa ko ti je kriv?
Od cega tesko zive? Kakve poslove obavljaju i koliko placaju stan? Jel imaju dodatne kredite? Gde zive? Mozes naci stanove od 400 eur (Thuringija) do 1000 (NRW/BW/Bayern), da su solidni i sa jednom platom da zivis kakav takav zivot. Jel hoces da si u Minhenu? Kesiraj. Hoces da si u Kelnu? Placaj.
Pricas nebuloze. 1 kroz 1.
Ako radis sve to na crno? Tvoj problem.
Alf
Sto se teme tice sve je to individualno,neko moze tamo neko ne
?
24.08.2023 • 23:16
Čovek ne laže,moj muž je vozač kamiona i vozi i do 300 sati mesecno.
Zapitaj se da nema jos jednu zenu pored tebe
Mirko Kopanov
B
Ne verujem sta citam
Popaj
Pitam za komsiju
Cica Mrsoje
bananarama
330 sati mesečno napravi vozač gradskog autobusa u Nemačkoj?
Da samo to niste napisali, članak bi možda i imao neke logike i mogao bi da mu se veruje.
330 sati?
Ogromna laž zbog koje sada ne verujem ni jednom jedinom podatku iz članka. Ne verujem čak ni zarezu, ni tački na kraju članka.
1.300€ stan + komunalije?
Pa na Zapadu je u kiriju uračunato sve sem struje.
U tih 1.300€ je uračunato i grejanje, voda hladna i topla, održavanje, parking mesto ispred zgrade, odnošenje smeća, eventualne popravke u stanu i zgradi i okolo zgrade.
Posebno ti stigne samo račun za struju.
U nekim zgradama je u kiriju uračunat internet i kablovska.
Ako u stanu žive i deca starosti do 16 godina dobije se još i popust na stanarinu a razliku stanodavcu plaća Opština.
Ima dosta naših ljudi koji odu preko pa neće jezik da nauče, na vrata im dođe policija u kasnim večernjim satima jer napanje TV na maks kao što to rade dok su živeli u Srbiji, . . . Onda se vrate jer ih Švaba kao teroriše.
Serafin
Vozac
Jova
Tako da napisano je laž!
Mire NS
Rudar
Kolega
NS1
Gavrilo
"..ЗАКОНСКА ОГРАНИЧЕЊА РАДНОГ ВРЕМЕНА У НЕМАЧКОЈ
Ограничења радног дана у Немачкој су законом ограничена на осам сати. Запослени не смеју да раде дуже од 48 сати између законом дефинисане радне недеље од понедељка и суботе. Ако просечно дневно радно време не прелази осам сати у периоду од шест месеци (или 24 недеље), онда се ово може повећати на 10 сати.
Уопштено говорећи, само радницима у услужној делатности (укључујући здравствене и спасилачке раднике) је дозвољено да недељом и државним празницима стављају време на време — према Закону о радном времену, или „ Арбеитсзеитгесетз “. Иначе, углавном је изричито забрањено радницима у било којој другој индустрији да раде недељом. Све недељне смене које се морају радити морају се надокнадити слободним временом негде у наредне две недеље. Ово правило важи и за савезне празнике - о чему ћемо касније.
Радници који раде од шест до девет сати дневно имају право на паузу од 30 минута, која се може поделити на две паузе од 15 минута. Запослени који раде више од девет сати дневно имају право на паузу од 45 минута након шест сати рада. Између смена за одмор и опоравак мора да прође најмање 12 сати како би се спречило сагоревање радника. .."
savche
Lako je pronaći podatke na sajtovima nemačkih statističkih zavoda. Ne zaboravimo da se 400.000 Srba vode kao "Nemci sa migracionom pozadinom" koji imaju Nemački pasoš.
Ukupna brojka Srba u Nemačkoj je verovatno jedan od najporažavajućih činjenica loše vlasti sns.
Lesi se vraća kući
AhahahahavavavAV
U Nemackoj sam 6 godina.
Diseldorf.
1300 eura je odlican stan, imas MNOGO jeftinije ako si samac, ali mnogo!
Ako zivis sam, ne treba ti stan od 1300 eura! Drugo, 2 meseca? Nemoj da se sprdamo.
Trece, 330 sati? Znaci svaki radni dan 16 sati da radis, kao vozac? Pa isao bi zatvor za to.
Kako bre, vas nije sramota?
Sankcije u najavi
Ovako, razdvojen zivot, spavas kao ker sa narodom, zena ko zna gde je, decu ni ne vidis, stvarno treba imati jake zivce.
GSP DOMACIN
Dusan
Bio sam tami i živeo..Ne mesec ili dva,tri,već 2 godine.Samo želim da ljudi koji pročitaju ovo,shvate da je klasičan ĉlanak propagande trenutne vlasti...
Srđan
toooo
bravooo dijasporo !!!
Žiri ka
Au Tor
Ccc
Laki
Ako zaokruzis br.1 dobices 2soma DIN. I da budes srecan.. Aj uzdravlje
Laki
Dosada
Lala.
Ccc
Minhauzen
24.08.2023 • 13:32
Za "Milana".. Sramota je to što pišete. Vidi se da ne živite u Nemačkoj. Prvo, današnje srednje i mlađe generacije Nemaca su veoma lijene. Stalno su na bolovanjima (uzimaju tzv. Krank). Nemci neće ni da rade mnoge poslove…
I onda dođe Srbin pa kad ‘povuce’ Nemac odustane od truda… gde on može toliko… Nego kolika je bila ta riba?
Stojan
Zoran Milivojevic
Rasa
w/e
Vozacima su svuda morali podici plate, posto drustvo jednostavno ne funkcionise bez transporta. Na svu srecu, niko se ne buni kada odlaze visokoobrazovani strucnjaci iz brojnih drugih oblasti, pa ce tako i dalje vozac autobusa ili jos gore taksija imati vecu zaradu od profesora na fakultetu. O asistentima / istrazivacima bolje i da ne pocinjem.
Za bivšeg
Da me znas ovo nikad napisao nebi,razlog mog povratka necu da objasnjavam ni tebi ni drugima,moj zivot moje odluke neke lose neke dobre,da se pravdam bilo kome necu niti mi pada na pamet.Ako me poznajes znas sta sam doživeo u životu i nemoj meni pricati kako je tebi tesko!!!A sto se rada tice radio sam i po 20h na dan tako da sto se tice vrednoce nemoj molim te,ima vas koji nikad niste se vruci ladne vode napili.Smenu sam dobio zato sto doticni nije predavao pazare a takvih ima,(zamisli ima ljudi bez obraza) resenje
sam dobio kako sam ga dobio. Ako si imalo čovek neces javno reci koji je to razlog.I da voleo bih ime i prezime.Da te pogledam u oči.Posto imam velika ramena a mala m...
@Ivan
Javna preduzeca, lokalne samouprave, mali privatnici, kinezi, itd. su na ili ispod minimalca (iako je nelegalno, ne moze im niko nista, jedino da radnici tuze opstinu/drzavu, zavisi ko je vlasnik)
Marko
Jovo
Uh
Nisi ti video ni EU ni CH ni u slikovnici, bas kao ni njihove papire. Pa kako bi kad nećeš da živiš ‘njihove zivote’?
Ti radije živiš Vučićev život
Ivan
u pekari i trafici odavno imaju vise? Mozda na racun dobiju minimalac, ostalo kes.
Ino-Nedusebriznik
Kolega gsp
Лазар
450000 људи из Србије живи у Немачкој и шта.људи одлазе у десетинама хиљада а врати се двоје годишње
Nemanja
Hajde još malko da im vadimo mast sa nekim činjenicama:
U apsolutno svakoj evropskoj državi u koju odeš, jezik domaćina, sa sve regionalnim dijalektom moraš znati savršeno. Dakle, ne da se sporazumevaš nekako, bite/danke, nego ga moraš govoriti kao da si tamo rođen. Bez toga, nema napretka ni kao vozač, možeš eventualno raditi najgore fizičke poslove (mali izuzetak je Skandinavija gde eventualno možeš početi sa engleskim, ako ti je isti savršen, i to samo dok ne usavršiš njihov jezik, dakle, nekih godinu dana). I kad usavršiš jezik, ostaješ stranac, ni jedna jedina evropska država i društvo nise toliko otvoreni kao SAD, Kanada ili Australija, ako želite prihvatanje tog tipa, to su vam jedine destinacije na svetu. Ono što je stopostotno sigurno, ako ne radite za nekog "našeg", balkanskog mufljuza, jeste da će vam svi dogovori i uslovi biti ispoštovani u sekund, milimetar i cent. Dalje, "hiljadarka" deviza doneta/poslana kući je nekad bio iznos kojim se započinjala izgradnja kuće (od lavova na ulazu...), sad je to iznos za preživeti mesec dana. Mahnuti sa "stotkom" u restoranu/kafani je nekad bila čast za ceo lokal, sad je ručak za tri osobe, bez bahaćenja... Prema tome, danas se ide "napolje" da bi se započeo nov, dostojan čoveka život, nikakve Pare (veliko "P"...) nećete uštedeti da biste se sa istim posle ovde folirali, her Šika stajl.
mile
Realan
Goksi
Toni
Ovde imam svoju nekretninu i nesto zemlje, posusacu pa sta bude.
Zdenko Milivojević
Pa poslao si kuci UŠTEDU rodjace!
Dragisa Sekulovic
Neveseli
Onaj koji zna sve.
driveM
Milan
KOLEGE GSP NOVI SAD
Mico
Haha
Naravno neko se vratio jer je procenio da mu je porodicni zivot vazniji od nekih para koji je uspeo da ustedi.
Ne sudite nikom, svi znaju sta rade, i radnici i neradnici.poz
Bivši vozač GSP-a
Pozdrav iz nemačke!!!
Neko
Bojan
Boro iz Pobede
StAV
Pera
Bivsi Gsp radnik
Da su smene duze, jesu. Al 12 sati nisu, moje smene su od 7-10 sati sa pauzom, al znam kad to odradim idem kuci, a ne na drugi posao, a od toga zivim sasvim pristojno, bez stresa, potvrda, kredita i ostalog...
Samo jos da kazem da su se 4-ica vratila od nas 50 i vise u grupi sto smo dosli ovde iz Gsp, tako da nemam sta dalje da objasnjavam.
Svako ima pravo i treba da proba, a ne treba nikog ni osudjivati ako se vrati, a ni onog sto ostane. Sve je to subjektivni osecaj i misljenje.
Ja
Aki
StevaDžo
Laki
Vozac autobusa ovde Nedeljno ne smem da predje 45sati.To je zakon.i to se postuje...Da se zaradi zaradi se meni je satnica 18€sat.plus razne benificije 13plata.itd.oslobodjeni poreza za prekovreneni Rad i tu dobijemo 25% subotom50%nedeljom i praznicima100%...Tako da molim vas nemoj te da sirite dezinformacije....Kaze vratio se,vratio se zato sto ne zna jezik,ne moze da se snadje,nece da poradi na sebi..sada radi U GSPu i vozi te kante od Buseva,i Nek te jasu,Ali mora da Cutis i samo na suvo nemoj da podmazuju;)
Ja
Aleksa
Djole
King of the road
Realista
Perica
Slažem se sa većinom vaših komentara i dosta su realni. Medjutim ovde je problem što ovi povratnici kažu da su vozili po Njemačkoj po 300 sati. Tvrdim odgovorno da je to besmislena laž. Svi koji imalo znaju o logistici, znaji dobro da u EU postoje pravila, zakoni i takografi. Pogotovo sada kada postoje digitalni takografi. Ako bi policija nekoga kontrolisala i utvrdila da je nekoliko meseci unazad jednom vozio 300 sati, platio bi kaznu u hiljadama eura a firma i direktan ŝef imali bi noćne more od policije i tužilaštva. Ovo je verovatno SNS-ov spin i tipično botovanje tamo nekih povratnika. Lično nepoznajem nikoga ko se vraća u Srbiju, osim par penzionera.
Smarter
Milan
Roki
Samo da te pitam ako porodica nije bila sa tobom u Nemačkoj.
Zašto si plaćao stan 1300 evra.
Za 1300 evra možeš da uzmeš stan od 100 kvadrata u Frankfurtu.
Da si uzeo manji (50-60 kvadrata)plaćao bi 700-900 evra,sa grejanjem.
Verujem da nisi ni u Srbiji imao veći stan.
Prigoža
Milan
@Vuzla Münster
Na poslu ne moras nista da radis, a ni da ostajes prekovremeno.
Moras da se pokazujes stalno a ne samo kad odes na godisnji.
A kad prodje zivot, deca odu svojim putem (ako ih ne nadzivis, sto je sve cesci slucaj) uopste ne ostanes sam, bolestan, bez prijatelja, rodbine i zeljan svega, jer si odavno mrtav iznutra i nije ti ni do cega
DRMRFR
A zašto i da ne? Bolje je ovde što vas po pola sata čekamo u špicu dok vi na raznim okretnicama držite konferencije?
@dijasporac
A promenom Vucica ne moze biti gore, vec samo bolje ili isto (sto je takodje bolje, jer je bar promena)
Anikapanika
G pen
Bivsi
Rosa
Ljudi bre samo računate interes a kad ćete živeti?
Ja kad idem da odradim moje smene u Švicu načisto se razbolim.
Tek sad ništa od plate osim ako niste debelo školovani i naravno zaposleni u struci.
dijasporac
Max
hihihi
Jedan bot za sve, svi botovi za jednog.!.
dijasporac
Tako da, dragi a bivsi zemljace, oduvek je tu bilo sirotinje, oduvek se tu iseljavalo ili islo na arbajt negde u beli svet, danasnje iseljavanje nije nista novo no danas je mnogo lakse otici negde ( internet, avioni, autoputevi..). I kad vam ode Vucic nista se nece promeniti (pogledajte Rumuniju, Bugarsku i Hrvatsku recimo), niko ko ce ga zameniti nece tu doneti bolje stanje. No, lepo je u zivotu nadati se, nada da ce promenom Vucica sve tu krenuti na bolje, to neke od vas drzi u zivotu.
dijasporac
Vucenovicka
Возач ГСП
Vuzla Münster
Preko nedelje se radi, spava i jede a vikendom ( ako ne moraš da ideš na drugi ili treći posao) ideš u kupovinu ili šetnju (jedino je šetnja džaba). Na poslu od početka do kraja moraš dobro da oznojiš guzicu.
Svo vreme kao nešto štediš da bi se pokazao kad odeš na godišnji u zavičaj i to ti je to.
Prođe život, deca odu svojim putem a ti shvatiš da si ostao sam, bolestan, bez prijatelja, rodbine i željan svega. Ali baš svega.
Filke
Soko
Zeljko
Hamburg,brza posta,tandem,740 km voznje svaku noc od ponedeljka do petka.
Udjem u kamion oko 17h izadjem oko 5h ako sve bude kako treba.
Ako imas guzvu na putu racunaj jos dva sata plus.
Vikend ne mozes da se oporavis od umora.
Plata 3200 neto.
Pun gas da bi se stiglo bez prekoracenja voznje.
I to je za sada najbolje sto se moze naci u Hamburgu.
Troskovi auto,stan,osiguranja,telefon,cigare,hrana i ostalo oko 1500 eura.
To vam je bez bahacenja.
Kuca posao kako kaze Ekrem.
I naravno najvaznije
IZBEGAVATI NASE GAZDE SA BALKANA!!!!!!!!!!
Za slican posao kod nasih je plata 2400€ a uz to ti naplati svaku ogrebotinu na kamionu.
To vam je iz licnog iskustva posle 4 godine u Nemackoj.
Srecno.
Verovali ili ne
Recenica koja kaze sve o njima.
Ko god je radio u eu kao vozač može potvrditi da se toliko sati neradi. Ne kao vozac. Cak ni na "crno". Kazne po osobi i za firmu su visoke a rizik od kontrole velik. Znaci neistina. Na internetu se i ovo može proveriti.
U drugim strukama sa može toliko raditi.
Namirnice i sve potrebstine su isto ili čak jeftinije nego u ns.
Stan jeste skuplji nego u ns. 1300€ je vec bolji stan od oko 50kvm, namesten i opremljen na lokaciji poput limana 3 ili n. naselja.
Često koristim razne prevoze ali da bus kasni 45 minuta jos nisam doživeo.
Čitajući komentare vidim da su i drugi nepoverljivi u istinitost ove priče.
@Zeko
Jedina dobra stvar je sto se vratio, takvi ne treba ni da idu nigde van Srbije
Djomla
@♡Bus
Nemanja
- bez tahografa i GPS praćenja ne bi mogao da vozi legalno ni kolica za golf a ne autobus. U Nemačkoj se svaki prekovremeni sekund plaća kao započeti sat, po duploj tarifi, za vreme praznika i vikendom, četvorostruko.
- stan od 1300 evra, možda, u centru Štutgarda - U Eslingenu barem upola manje
- cene hrane i osnovnih potrepština u marketima, bez popusta i akcija su u dinar iste kao u Novom Sadu po Ideama i slično. U ogromnim lancima tipa Tesca je uvek nešto na popustima, cene su manje nego u Srbiji. Normalnu a kvalitetnu odeću možete da kupujete onlajn po smešnim cenama.
- glavna sredstva javnog prevoza u Štutgardu su S-ban i U-Ban, nisam video tri autobusa na ulici. Verovatno voze poprečne linije i po okolnim selima tipa Esingena, što dalje implikuje da su priče o "gužvama i kašnjenju od 45 minuta" bajka za malu decu. Btw, Štutgard ima odlično rešen saobraćaj.
Zeko
Peter
Ns
Onako
Nema te firme ( cak ni privatna) koja ce mu dati da vozi te silne sate kao vozac. Vozaci mogu oko 200 sati voziti mesecno. Preko toga su kazne velike a pogotovu za firmu. Kao zanatlija može raditi koliko hoće ali ne kao vozač.
/
vasa ljubomora na ZARADJEN prihod od soferisanja samo dokazuje da ste sami krivi za situaciju u ovoj 'drzavi'
@Zoran
A vi guslajte o staroj slavi, nebeskom narodu, ubeđujte i sebe i druge da je nebo dole a zemlja gore, da je crno belo i obrnuto, glasajte za Vođu, patriotski valjajte gudru sunarodnicima, trujte ih kancerogenom hranom, hemijom i deponijama, prodajte i poklanjajte zemlju Arapima, gradite puteve i pruge Turcima i Kinezima, uvozite Afrikance i Azijate pa da vidimo gde će vam biti srpski jezik i ćirilica za 50 godina, ako ne i ranije...
Nikola Liman
Da je u Srbiji bolje - nije, budimo realni. I 100.000 plata kad bude, pogledajte kiriju/kredit, potrosacku korpu...
Dule
Vladimir l
2233
13
Bane
Zoran
Сеновић
NS
E, bre ljudi, šta vam je? Tako to biva kada ti isperu mopzak, pa više veruješ drugima nego samome sebi. Pretuga jedna...
Peter
Truthhunter
Професор
Vozač
Vozac medjugradskog busa, radi, 12-13 sati dnevno, 5-6 dana u nedelji. Sve zavisi od rasporeda. Od tih 12-13 sati, vozi efektivno 3-4 sata. Vikendi i praznici se dodatno placaju. Ostatak, ili spava ili spremaju hranu i druze se u prosorijama za odmore. Zavisnosti od staza, plata je izmedju 2600-3200€. Stan od 50mkv je jedan od skupljih oko 1100€ sa troskovima. Gde je jos drugi clan porodice koji radi, nek ima i 1500€ plus deciji dodatak po detetu oko 200€... Tako da vas ja pozdravljam. Ove namestene price su za malu decu.
♡Bus
Na liniji br 2 ne voze zglobni autobusi (ikarbus 875 je zglob). Vozio vas je solo autobus, a najstariji solo u voznom parku je 2012. godište.
Meni se čini da Vi u autobus dugo niste ušli...
Anastasije
Gas-gas
Ove će gsp jedva da dočeka, a ovde ima da se nauživaju sa velikim platama.Ne možete vi nas malo da platite koliko malo mi možemo da radimo.
Ali zato pošteni i vredni jedva preživljavaju i ovi i slični njima će da pričaju "ostajte ovde" a nas je svakodnevno sve manje.
Idu ljudi tamo da ih švaba "izrabljuje" za pristojnu naknadu i da dočekaju penziju od koje možeš da bar nešto sebi da priuštiš pod stare dane.
Aufiderzen
pera
hahaha
Fali samo da im je gazda pretio i uzeo pasose i da je plata kasnila mesecima pa da utisak (bajka/reklama ili primer totalne nezrelosti i nesposobnosti) bude potpun.
real
Ha
Mile NS
NN
dobrivoje
Radnik
C
002211
30PAH
Boki
Ovaj što je plaćao stan 1300 eur je stan u centru i za porodicu od sigurno 60kvm. To mu kao samcu nije uopšte potrebno. U manjim mestima se stanovi kreću za samca od 450-600 eur.
Dragan
Bulevarac
Jel shvatate sad gde je problem?
Nesha
U poslednjih deset dana koristio sam gradski prevoz dvadesetak puta i samo 3 puta sam čuo vozača da odgovori na pozdrav , na izvolite . Izgleda samo mutave zapošljavaju ...
Mališa
I te ideje da se tamo radi a kući šalje su davno prevaziđene, tamo gde radiš tu ti treba biti i porodica a ne svako na svoju stranu da se novac zarađuje samo za decu da se njima pruži. Totalno bzv stav, valjda ideš da bi tebi lično bilo bolje. Zato si se i vratio jer dalje od svog sela i državne firme i ne znaš. Svako dobro u propalitetu od ljudi u Srbiji i gsp ns.
Momir
"Lakše je ljude prevariti nego ih ubediti ih da su bili prevareni "
- Mark Twain .
Drugim rečima sve je prevara u Srbiji.I kad Vam kažu da nije i da nikada neće biti prevara tek onda na kraju shvatite da su Vas žestoko prevarili.Jedan čovek se za sve pita ostali moraju da slušaju.Zapošljavanje je isključivo po pripadnosti političkoj stranci.Ko Vam ostane dužan plate ne možete mu ništa.Dišete najzagađeniji vazduh u Evropi 150 ,200 index u svakom danu godine u svakom gradu Srbije a dozvoljeno 50 max.Pijete najzagađeniju vodu od svih država Evrope.Jedete najotrovniju hranu od svih država Evropa 27 puta prskanu pre nego je stavite u ustima.Deca kriminalaca zaštićeni ko beli medvedi a deca radnika ostavljena na milost i nemilost.Sudski procesi traju godinama i decenijama.Operacije se zakazuju 8 godina unapred.Penzija tek kad radite 15 godina radnog staža ako Vam poslodavac u Srbiji nije uplatio svih 15 godina staža nema ništa od penzije niti možete da naterate poslodavca da Vam uplati radni staži penziono jer je sve ultra korumpirano a penzije 150,200 eura max .Običan majstor za bilo šta Vam za jedan dan naplati jednu Vašu platu.Strancima je omogućeno dobijanje državljanstva po Novom Zakonu nakon godinu dana života u Srbiji i njihovoj deci a rođenim državljanima Srbije šipak .Sve trune sve propada u medijima med i mleko.
Jednostavno isuviše smo prevarantska nacija sa genetikom za prevare da bi nam 4% bilo bolje od onoga gde jesmo.
Pozdrav iz Praga .
No Comment
Brlja
Senči
@milan
Mile Mučibabić
Dejan
Gasto
VoziMisko
Ko razume, shvatice
V
Dejan
SuperNova
Zz
Aleksandar974
Deran
Tulipan
felix
Vlada
Kakav Caaar!!!
Mirko
Ako ti nije do para, prike daj gi meni. Ti si živi od vazduh.
Sa ovakvim življem u Srbiji, vladaće Glupi Avgust još dugo.
#dogodineUŽenevi
Nomad
Zašto šaljete kući? I koliko šaljete? Otišli ste na prvom mestu jer ovde nije dobro, a slanjem para stvarate privid onima koji su ovde da je dobro. Prestanite da šaljete pare, i videćete koliko se tamo bolje živi.
Mare
Ali, cinjenica je da ne moze svako da se snadje u inostranstvu. Neko ima nerealna ocekivanja, neko ne moze da se uklopi u takav nacin zivota ili mentalitet, nekom nedostaje porodica, razlozi su razni. Al bas da se vrati jer je ovde jednako dobro ili cak i bolje....
frka
Ja bre
Ovde je napisana gomila gluposti. 1300e stan? Mozda ali u centru Stutgarta ili Frankfurta ali ne i u malom mestu.
GSP je sponzorisao tekst izgleda.
/
imamo mi jednog koji je isto tako lepo pricao o onom bez kojeg se ne moze zato sto je prethodno snimio kako se radi kod istog
Bivsi kolega
Pozdrav bivsim kolegama,srecno i manite ovakve price,valjda vise verujete svojim ocima nego tim "kolegama"
Lešinar
Pitam za prijatelja.
Marija
Tane Frankfurt
Sve u vezi posla direktno SA NEMCIMA PRIČATI i razgovarati.
Čim čujete srpski jezik na ulicama samo pređite na drugu stranu ulice.
Prevariće vas zakinuće Vas odraditi po principu"naši smo zar ja da te prevarim zar u mene sumnjaš".
Prvo zlatno pravilo rada van Srbije nebitno Nemačka Austrija Švajcarska Holandije Švedska glasi:
Sa našima NIŠTA.Što dalje od naših.
Sačuvaćete živce,para i još puno toga.
Svakoga koga poznajem da mu je neko od naših sređivao posao u Nemačkoj bio je prevaren i zakinut.
Svakoga koga poznajem da je stigao direktno pričajući sa rođenim Nemcima plata ne vreme i to dobra plata nikada nikakve prevare.
Omg
Bacvanin
Tane Frankfurt
2.Poštovanje svakog radnog minuta se plaća.
3.13 a plata za Katolički Božić 25 decembra.
4.Ako ste u braku imate smanjenje poreza na plate i svega i svačega.Ako imate decu porezi idu i do 60% ispod .
5.U Srbiji imao 1 dete imao pet deteta država ti ne da ništa od umanjenja poreza.
6.I najbitnije.Nakon 5 godina rada u Nemačkoj stičete pravo na Nemačku penziju a po novom Zakonu i pravo na državljanstvo.
7.I još najbitnije.Kad dobijete boravišnu dozvolu nakon godinu dana rada ili dve zavisno od pokrajine birate poslodavca niste zavisni od bilo koga.
8.I još preko najbitnije od svega.Sve što radite dobijate reference i preporuke prethodnih poslodavaca za novog poslodavaca i automatski možete tražiti veću platu .U Srbiji i Vojvodini radio nekome 28 godina kad kažeš hoću veću platu on ti kaže" idi vidi ko plaća više".
9.Porezi i doprinosi na plate automatski prvo se uplaćuju pa onda plata.U Srbiji ti daju platu ali porezi PIO doprinose ti ne uplate i moraš to što si radio od svoje bedne plate da plaćaš PIO obaveze.To ne postoji ni u jednoj drugoj državi Evrope osim Srbije.
U Nemačkoj se vozači i ljudi sa veštinama POŠTUJU kao kap vode na dlanu.
U Srbiji se poštuje lopovluk.,hoštapleraj,ispiranje mozgova,stranačko rodbinsko i komšijsko zapošljavanje pa ti sestra od ujaka budućeg poslodavca u državnoj firmi kaže kako da voziš i gde da voziš nakon 15 godina rada kao vozač.
NS
Posle postaju “jeftina radna snaga”.
Max
Tako da je to razlog zašto ništa ne ostane, ali to je višak u odnosu na ovde.
Druga stvar, ovde verovatno ne plaćaju stan, tako da je i to velika razlika da li imaš svoju nekretninu ili ne.
Plata oko 2500, stan 1300 eura, a cene u prodavnicama kao i kod nas, a neke i dosta niže...
Oni su se vratili jer su bili sami tamo, a ne zbog finansija!
Milan
Antuntun
Pera Minhen
Au
roki 3
ovakva vest, ukoliko u dnevniku odluce da feljtonski daju jos koji slican primer iz drugih bransi, ce liciti na onaj skec iz top liste nadrealista kada svedjani dolaze da rade na bascarsiju po poslasticarnicama.
Johnny
Neko iz mase
Vlada
NN
SOKA
Ko?
Zemlja čudesa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H